پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
Thursday, 28 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- استاندار مازندران در جلسه کارگروه زیربنایی استان که با محوریت شهرک های تازه تاسیس مسکونی برگزار شد، با بیان این که ۱۲۷ هزار واحد مسکن، نیاز استان در ۴ سال آینده است، گفت: مسکن سازی برای طبقات مختلف اجتماع باید به تناسب صورت گیرد، دستگاه های خدماتی خودشان را برای تحقق این مهم آماده کنند.

 سیدمحمود حسینی پور با بیان اینکه شهرک سازی، سیاست گذاری حاکمیت برای مسکن است، یادآور شد: باید از زمین های کشاورزی صیانت شود و برای نقاط قابل سکونت جهت اسکان افراد مختلف سیاست گذاری اصولی انجام شود تا این بخش به درستی مدیریت شود، در همین راستا شرکت سرمایه گذاری از کشور ترکیه با جدید ترین مکانیزم و پیشرفته ترین تکنولوژی حوزه مسکن، اخیرا وارد مازندران شده و به زودی کارش را آغازمی کند.

حسینی پور، با اشاره به این که سیاست گذاری در حوزه مسکن در ۵۰ سال آینده خودش را نشان می دهد، تصریح کرد: باید برای مناطق محروم نیز برنامه ریزی متناسب و ویژه ای صورت بگیرد تا این مناطق با سیاست گذاری های متناسب آباد شود.

استاندار، با اشاره به این که مازندران دچار مشکل در تامین زمین است و قیمت های زمین در استان بسیار بالا رفته است، افزود: شهرک سازی در استان با توجه به تامین زمین از سوی دولت بزرگترین اتفاق است و باید به این سمت حرکت شود چرا که مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی است‌.

وی در پایان گفت: در شهرک ها باید تلفیقی از انبوه سازی و ویلاسازی اجرایی شود تا بتوان ذائقه ها را در حوزه مسکن هدایت کرد.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان