جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- تفاهم نامه ثبت روز ملی آستارا با حضور معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان و شهردار آستارا امضا و پانزدهم شهریور به نام روز ملی آستارا نامگذاری شد.

تفاهم نامه ثبت روز ملی آستارا به پیشنهاد و پیگیری غلامرضا مرحبا، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی و اتاق فکر دفتر نماینده شهرستان مرزی بندر آستارا انجام شد و با توجه به منابع موجود، پانزدهم شهریور ماه که سالروز ریشه کنی بیسوادی در آستارا و تاسیس مدرسه حکیم نظامی آستارا است برای این روز انتخاب گردید.

در همین رابطه با حضور معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار آستارا و روسای ادارات آموزش و پرورش و میراث فرهنگی شهرستان و همچنین شهردار آستارا طی مراسمی تفاهم نامه مشترکی در زمینه ثبت روز ملی آستارا در محل فرمانداری آستارا به امضای حمید آذرپور، معاون اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان و میثم الوان پور، شهردار آستارا رسید و روز ۱۵ شهریور هر سال و همزمان با سالروز ریشه کنی بیسوادی در شهرستان آستارا که در سال ۱۳۴۸ اتفاق افتاد، این روز به نام روز ملی آستارا ثبت شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به سابقه غنی فرهنگی و ریشه و اصالت مردمان پرافتخار و مرزدار شهرستان آستارا اظهار کرد: با توجه به وجود آثار و ظرفیت های متعدد گردشگری، اقتصادی و تاریخی آستارا، قطعا برگزاری جشنواره و رویداد روز ملی آستارا زمینه ساز پیامدهای مثبتی در زمینه شناساندن هر چه بهتر جاذبه های شهرستان در سطح کشور و حتی بین المللی خواهد شد.

غلامرضا مرحبا با بیان اینکه در آستارا با محدودیت مکان مواجه هستیم و ما نباید در زمینه توسعه گردشگری عقب بمانیم افزود: آستارا با دارا بودن سه مرز فعال زمینی، دریایی و ریلی، کوهستان و طبیعت از شهرستان های منحصر به فرد و زیبای کشور و استان گیلان محسوب می شود و باید قدردان این همه مواهب طبیعی خدادادی باشیم و از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کنیم.

وی برگزاری رویداد روز ملی آستارا با مشارکت فعال تمامی شهروندان و دوستداران فرهنگ و هنر و دستگاه های اجرایی شهرستان را موجب توسعه و معرفی هرچه بیشتر این شهرستان در سطح ملی دانست و تصریح کرد: روز ملی آستارا رویدادی مردمی بوده و نیاز به همراهی رسانه ها برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این حرکت فرهنگی بیش از پیش احساس می شود.

فرماندار آستارا نیز در این مراسم با اشاره به روز ۱۵ شهریور هر سال که به نام روز ملی آستارا ثبت شد، اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در شهرستان مرزی بندر آستارا برای برگزاری جشنواره ها در شهر و مناطق روستایی وجود دارد و باید به صورت جدی از استعدادهای شهرستان در تمامی زمینه ها استفاده کرد.

عنایت رضایی پور به اهمیت معرفی ظرفیت‌های بالقوه با فعالیت‌های فرهنگی اشاره و افزود: جشنواره ها نقش مهمی در تحقق اهداف در بیان توانایی‌های مختلف شهرستان دارند.

وی تاکید کرد: اقلیم مستعد آستارا با پیشینه فرهنگی و آثار گردشگری و تاریخی متعددش در هم آمیخته و بر همین اساس برای توسعه روزافزون بخش گردشگری آن باید با برنامه ریزی کامل عمل کرد.

فرماندار آستارا خاطرنشان کرد: گره‌گشایی در بخش گردشگری و توجه به ظرفیت‌های این شهرستان مرزنشین نه تنها روند توسعه آن را تسریع می‌کند بلکه فرصت‌های جدید شغلی برای جوانان منطقه ایجاد خواهد کرد.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان