پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
Thursday, 28 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- مردم گیلان در دهه اول ماه محرم با نذر اهدای خون با حضور در پایگاه‌های انتقال خون به یاری بیماران نیازمند به این مایع حیاتی شتافتند.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان در این باره به ایرنا گفت: در دهه اول ماه محرم چهار هزار و ۴۸۸ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته‌است.

دکتر گیتی ایزدی‌پور اظهار داشت: از این تعداد مراجعه کننده، سه هزار و ۸۱۷ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته درصد ۵۸.۹۷ افزایش یافته‌است.

وی با اشاره به حضور پرشور عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا برای اهدای خون بیان داشت: طی این ۲ روز، یک هزار و ۶۷۸ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۴۴۸ واحد خون اهدا شد.

مدیر پزشکی انتقال خون استان گیلان با بیان اینکه از این تعداد ۲۳۸ نفر اولین بار برای اهدای خون اقدام کردند، افزود: ۷۱۹ نفر از اهداکنندگان مستمر و ۴۹۱ نفر باسابقه هستند.

ایزدی پور در ادامه با اشاره به پویش سراسری نذر خون با شعار ایثار حسینی و اهدای خون آگاهانه اظهار داشت: این پویش به مناسبت ماه محرم و صفر در پایگاه های انتقال خون استان گیلان به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است، افزود: با توجه به اینکه پویش نذر خون همچنان ادامه دارد، از مردم نوعدوست استان گیلان درخواست می شود که اهدای خون را تنها به روزهای خاص از جمله تاسوعا و عاشورا محدود نکنند.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان