جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

گیلان امروز - هیات اعزامی متشکل از تجار و بازرگانان گیلانی به ریاست هادی تیزهوش تابان رییس اتاق بازرگانی گیلان ، شامگاه شنبه  ۱۵ مرداد با ورود به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آستراخان روسیه برای حضور در مجلس عزاداری شب تاسوعای حسینی  مورد استقبال آقای آ کوچکیان سرکنسول ایران در آستراخان قرار گرفتند ‌، رییس اتاق گیلان در لحظه ورود با اهدای یک جلد کلام الله قرآن مجید از تلاش های سرکنسول قدردانی کرد .

هیات تجاری با ورود به خیمه گاه حضرت ابا عبداله حسین ( ع ) ابتدا ضمن دیدار با سرکنسول ایران در آستراخان به گزارشی از فعالیت های بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران برای حضور در بازار های هدف از جمله آستراخان ارائه دادند .
در ابتدای این دیدار سرکنسول ایران در آستراخان روسیه ضمن ادای تسلیت به شهادت حضرت امام حسین ( ع ) و یاران وفاداش گفت :
امروز نگاه جمهوری اسلامی ایران در بازار روسیه ، گسترش و توسعه تجارت و همکاری اقتصادی ، بازرگانی و برخورداری از توان دو کشور با یکدیگر است .
مهدی آ کوچکیان با تاکید بر اینکه برقراری پرواز رشت آستراخان یک اقدام بزرگ و انقلابی برای تحقق تاکیدات حاکمیت برای حضور گسترده جمهوری اسلامی ایران در بازار روسیه است ، ایجاد زیرساخت های تجاری را بسیار مهم دانست و به تکمیل زنجیره های حمل و نقل پرداخت و افزود :
پرواز رشت آستراخان یک رویداد مهم برای تسهیل تجارت است و حمایت این پرواز برای صیانت از منافع تجارت کشورمان ضروری است و باید نگاه حمایتی به آن داشته باشیم.
سرکنسول ایران در آستراخان از این پرواز حمایت خواهد کرد و اطمینان داریم استمرار این پرواز به توسعه روابط ما کمک شایانی خواهد .
سرکنسول ایران در آستراخان روسیه از انتقاد از کارشکنی های برخی افراد برای برقراری پرواز رشت آستراخان و توصیه آنان برای پیوستن به خط دلسوزان نظام تصریح کرد: همه ما امروز در کشتی انقلاب هستیم و برای تحقق اهداف انقلاب و نظام و توصیه امید رهبر معظم انقلاب می باید با هم وحدت رویه داشته باشیم تا بتوانیم کشورمان را در جهت توسعه مبادلات اقتصادی در بازارهای هدف صادراتی کمک کنیم و امروز سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه در این مسیر تلاش مضاعف دارد و ما هم در سرکنسولگری برای حمایت از تجار از هر تلاشی که موجب تحول در اقتصاد کشور و تسهیل در تجارت گردد دریغ نخواهیم کرد.
مبادلات اقتصادی ایران با روسیه در دولت جدید با رشد روبرو شد .
رییس اتاق بازرگانی گیلان در این مراسم ، با سلام به اباعبداله حسین و و یاران امام حسین (ع) گفت : امروز کشور در مسیری در حال حرکت است که نشانگر آینده روشن اقتصاد ایران است و همبستگی لازم بین مسوولان اقتصادی کشور دیده می شود .
هادی تیزهوش تابان با بیان این مطلب که آمارها ها نشان می دهد در طی چند مدت اخیر در دولت جدید مبادلات اقتصادی ما ۶۰ درصد با افزایش روبرو بوده است به اهداف و برنامه های دولت و تلاش بخش خصوصی اشاره کرد و خاطر نشان کرد :
شرایط امروز آستراخان به جهت زیرساخت های تجاری و‌ از سویی وجود زیرساخت های تجاری در گیلان و موقعیت استراتژیکی این استان که شرایط آن را در نوع خود در منطقه کم نظیر کرده است و از سویی دیگر پتانسیل های اقتصادی و امکانات بازرگانی، ووقعیت را برای تجارت و بازرگانی کاملا با روند مطلوبی روبرو کرده است .
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه پرواز مستقیم رست آستراخان را گامی برای تسهیل بازرگانی دانست و با بیان اینکه تجارت بین گیلان و آستراخان دارای سابقه ۴۰۰ ساله است و در ۳۰ سال اخیر روز به روز تجارت بین این دو استان همواره با روند مطلوبی روبرو بوده است و تجار و بازرگانان گیلان و آستراخان با یکدیگر روابط نزدیکی دارند اضافه کرد : هم اکنون بالغ بر ۱۳۰ تاجر ایرانی در آستراخان فعالیت می کنند که این نشانگر نقش و اهمیت این استان جنوبی روسیه برای تجارت و بازرگانی خصوصا برای گیلان است .
در ادامه این مراسم داداشی نماینده وزارت امور خارجه در گیلان به موقعیت اقتصادی گیلان و حمایت نمایندگی وزارت امور خارجه از تجارت و بازرگانی اشاره داشت .
قاسم رضاییان بازرگان و تولید کننده چای گیلان و رییس اتحادیه قادرکنندکان و بازرگان گیلان ، رضا آقازاده صادرکننده خشکبار و بازرگان و عصو هیات رییسه اتحادیه صادرکنندگان گیلان مواردی از طرفیت های اقتصادی استان ، محمد علی شجاع پور کارخانه دار و تولید کننده پودر ماهی در زمینه مواد اولیه اشاره داشتند.
روشنعلی یکتا عضو هیات رییسه اتاق ایران و روسیه و صادرکننده خشکبار به روسیه و صادرکننده خدمات فنی و مهندسی به کشورهای اوراسیا هم از آستراخان به عنوان شهر فرصت ها یاد مرد و گفت : آستراخان داشتن بندر سالیانکا و مدیر توانمند در این بندر ، استقرار میر بیزنس بانک با داشتن مدیری کارآمد در این بانک ایرانی در روسیه و تلاش اتاق بازرگانی گیلان برای راه اندازی پرواز رشت آستراخان جملگی نشانگر تلاش ایران برای حضور بیشتر در بازارهای هدف صادراتی است .
نماینده شورای تجار و بازرگانان ایرانی مقیم آستراخان هم در این مراسم به توانمندی و تلاش بازرگانان مقیم ای انی مقیم آستراخان اشاره کرد .
گفتنی است در ادامه این نشست تجار گیلانی پس از حضور در اقامه نماز و شنیدن سخنرانی حجت الاسلام ساعی ‌در ابعاد زندگی امام حسین (ع) و حضرت عباس به سینه زنی پرداختند .

به اشتراک بگذارید:
برچسب‎ها : گیلان, آستراخان

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان