پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
Thursday, 28 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

بخش ورزش- رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی از امضای قریب‌الوقوع تفاهم‌نامه بین این فدراسیون با ایفمارک خبر داد و گفت: با امضای این تفاهم‌نامه، برخی تیم‌ها با هماهنگی ایفمارک می‌توانند تست‌های پیش‌فصل را در هیئت‌های پزشکی ورزشی استان‌ خود انجام دهند.

غلامرضا نوروزی در تشریح انتقادات اخیر از رویه انحصاری ایفمارک و نگاه درآمدزایی این مرکز گفت: بعد از مصاحبه اخیری که با یکی از خبرگزاری‌ها درخصوص عملکرد ایفمارک داشتم، با متولیان این مرکز صحبت کردم. هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتبال مصوبه‌ای داشته تا تمامی تست‌های پیش‌فصل بازیکنان لیگ برتر،‌ لیگ دسته اول و دسته دوم فوتبال در ایفمارک انجام شود. طی پیگیری‌هایی که داشتم، این یک تصمیم داخلی است و تاکیدی از سوی فیفا یا مراجع بیرونی نداشته است. این تصمیم توسط سازمان لیگ گرفته شده و برخی تیم‌ها مدعی بودند که ایفمارک جواب آزمایشات را نمی‌دهد. اما وقتی سوال کردم به من اعلام شد بعد از دو هفته جواب آزمایشات به تیم‌ها اعلام می‌شود. در واکنش به این انتقاد تیم‌ها که گفته بودند هزینه آزمایشات را از آن‌ها می‌گیرند هم ایفمارک تاکید کرد که سازمان لیگ هزینه‌ها را از محل درآمدزایی و اندوخته تیم‌ها کم می‌کند و هیچ پول نقدی از تیم‌ها گرفته نمی‌شود.

وی افزود: البته طی صحبتی که با دوستان داشتیم تاکید کردیم چه ضرورتی دارد که تیم‌ها برای انجام تست‌ها حتما باید به تهران مراجعه کنند؟ لذا درخواست کردیم برای استان‌هایی که دو الی سه نماینده در لیگ‌های فوتبال دارند، ترتیبی اتخاذ شود تا تست‌ها در داخل استان‌شان انجام شود. در همین راستا مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای بین فدراسیون پزشکی-ورزشی و ایفمارک به امضا برسد تا این مجوز به هیئت‌های پزشکی ما در سراسر کشور داده شود و تیم‌ها بتوانند با هماهنگی ایفمارک معاینات را در استان‌های خود انجام دهند.

نوروزی درخصوص اعزام کاروان ایران به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با موج هفتم کرونا و پروتکل‌های بهداشتی که در دستور کار قرار گرفته، گفت: همواره در مسابقات به دنبال اعزام کاروانی سالم به رقابت‌ها بوده‌ایم؛ چه از بعد سلامت جسمی و چه از بعد آنتی‌دوپینگ. کادر پزشکی کاروان ۱۰ نفر هستند که به همه اعضا تاکید کردیم با توجه به شیوع پیک هفتم کرونا، پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند.

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان