جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

 

 

 

 

 

گیلان امروز- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه رضایتمندی مردم مهمترین هدفی است که دنبال می‌شود گفت: امسال تعهد اشتغال بیش از ۳۰ هزار و ۹۰۰ نفر برای اداره کل کار و رفاه اجتماعی تعریف شده است.

به گزارش شبستان ، سیاوش آقاجانی با بیان اینکه چرخه تولید با فعالیت کارگران مهیا می‌شود، رویکرد این اداره کل را رویکرد تحولی و خروجی به نفع مردم دانست و گفت: ارتقا سلامت اداری و رویکرد توزیع عادلانه منابع از دیگر اهدافی است که دنبال می‌شود.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اذعان کرد: ساختار تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مسئولیت‌های گسترده‌ای در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، حمایتی... است اما رسالت اصلی تعاون و و روابط کار امور اجتماعی در حوزه کارگری است. در کنار این اصالت‌های اصلی، فعالیت های فرعی نیز تعریف شده که برعهده این اداره کل است.

وی ادامه داد: تعاون‌های مختلف با کانون‌ها و انجمن‌های متنوعی بر اساس فعالیت‌ها با چندین هزار عضو در گیلان فعال هستند.‌

آقاجانی با تاکید بر اینکه رویکرد این اداره کل نتیجه گرا و عدالت محور است ادامه داد: رضایت مردم مهمترین هدفی است که دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سعی بر این است که تعاونی‌ها در مکان و حوزه‌هایی تشکیل شوند که مفید هستند گفت: تعاونی‌ها باید با عدالت محوری و تولید ثروت مشغول فعالیت شوند.‌

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خاطرنشان کرد: در تعاونی مسکن مهر نارضایتی‌ها بر اساس سو مدیریت وجود دارد و سعی بر این است که پروژه‌های نیمه کاره مسکن مهر هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه در برخی از شهرستان‌هایی که تعاونی توسعه عمران تشکیل نشده است در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود افزود: از تولید و کارآفرینان حمایت می‌شود و در این راستا حق و حقوق کارگر نیز مورد توجه ویژه قرار دارد.‌

وی به تعهدهای ایجاد اشتغال این اداره کل پرداخت و اظهار کرد: امسال برای این اداره کل ۳۰ هزار و ۹۰۴ تعهد اشتغال تعریف شد، سال گذشته نیز ۲۱ هزار و ۲۹۵ تعهد اشتغال برای این اداره کل معین شده بود که تقریبا ۹۶ درصد آن محقق شده است.

آقاجانی تصریح کرد: ۷۰۰ کارخانه راکد در گیلان شناسایی شده و سعی بر این است که ۳۰۰ کارخانه با همکاری دستگاه‌های ذی ربط احیا شود.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان