پنجشنبه, 30 فروردین 1403
پنجشنبه, 30 فروردین 1403
Thursday, 18 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

 

 

 

 

گیلان امروز- طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از دیروز "شنبه" با برگزاری مراسم نمادین افتتاح پایگاه‌های طرح سنجش در "پایگاه باغچه بان رشت" در استان گیلان به اجرا درآمد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ۲۷ پایگاه ثابت و ۹ پایگاه سیار از امروز برای اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان فعال شده‌ و تا پانزدهم شهریور ادامه دارد.

محمد فائزی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کلاس اولی‌ها براساس نوبتی که از سوی مدیران مدارس برای آنام مشخص شده، انجام می شود.

وی افزود: در اجرای این برنامه، اولیاء نوآموزان باید به مدارس محل سکونت خود مراجعه کنند و سپس مدیر مدرسه اطلاعات فردی و خانوادگی نوآموز را در سامانه "سیدا"http://sida.medu.ir ثبت می‌کند. پس از طریق این سامانه اطلاعات به سامانه سنجش منتقل می‌شود و به این ترتیب روز و ساعت مراجعه به پایگاه سنجش به اطلاع اولیاء می‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: اصل شناسنامه نوآموز والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل شده و یک قطعه عکس مدارک لازم برای انجام سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در پایگاه های اجرای این طرح است.

فائزی یادآور شد: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کلاس اولی‌ها در ۲ مرحله مقدماتی و تخصصی انجام می‌شود، اولیا با تایید سلامت نوآموزان در مرحله مقدماتی با دریافت برگه سلامت می‌توانند برای ثبت نام نهایی اقدام کنند، نوآموز در صورت مشکوک بودن به بیماری یا نارسایی جسمانی وارد مرحله تخصصی شده و به مراکز پزشکی و درمانی ارجاع می‌شود.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان