پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
Thursday, 28 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

بخش ورزش- این روزها که اهالی فوتبال به این نتیجه رسیدند با دراگان اسکوچیچ در جام جهانی پیش رو شانسی نداریم، موضوع بازگشت کارلوس کی روش به فوتبال ایران به سر خط خبرها تبدیل شده است.

اشتباه نکنید؛ کارلوس کی روش محبوب ترین مربی خارجی تاریخ فوتبال ایران نیست و حتی در تیم ملی فعلی هم مخالفان زیادی دارد. با این حال برای آن عده که معتقدند اسکوچیچ نمی تواند تیم ملی را موفق کند و با توجه به اینکه کمتر از 5 ماه تا شروع جام جهانی مانده، کارلوس کی روش دم دست ترین و بهترین گزینه است چون او بیش از 7 سال سرمربی تیم ملی بوده، از فوتبال ایران شناخت کامل دارد و 90 درصد بازیکنان فعلی تیم ملی، شاگردان او بوده اند.

زمزمه های بازگشت کارلوس کی روش به فوتبال ایران بعد از باخت تیم ملی به الجزایر به گوش رسید و در ادامه تصویری از ملاقات شش ملی پوش با وزیر ورزش منتشر شد و عده ای مدعی شدند بزرگان تیم ملی به حمید سجادی اعلام کرده اند در جام جهانی نیاز به یک مربی بزرگتر دارند. حتی ملاقات علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی با رییس جمهور هم به همین موضوع ربط داده شد و اینطور عنوان شد که آن ها به نمایندگی از بازیکنان تیم ملی خواستار برکناری اسکوچیچ و بازگشت کارلوس کی روش هستند.

اما حقیقت این است که در تیم ملی فعلی همه موافق بازگشت کارلوس کی روش نیستند. عده ای مثل علیرضا بیرانوند، کریم انصاری فرد، مهدی طارمی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی و... که رابطه خوبی با مرد پرتغالی دارند خواهان بازگشت او هستند اما عده ای هم هستند که در دوران اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شدند و عده ای هم در دوران او، در اردوی تیم ملی قدرت گرفتند و موافق برگشت کی روش نیستند چرا که قدرت خود را از دست می دهند.

خبر برگشت کارلوس کی روش به ایران در حد شایعه مطرح بود تا اینکه روز سه شنبه تیم تولید محتوای فدراسیون فوتبال خبری را تنظیم کرد و در اختیار یکی از خبرگزاری ها گذاشت با این مضمون که میرشاد ماجدی مخالف سرسخت برگشت کی روش است ولی چون خرج ایران در جام جهانی را ارگان های بالاتر پرداخت می کنند، شاید آن ها کارلوس کی روش را به فدراسیون فوتبال تحمیل کنند.

بازگشت احتمالی کارلوس کی روش به فوتبال ایران دو دسته مخالف جدی دارد:

دسته اول کسانی که با دراگان اسکوچیچ موافق هستند و می گویند تیم ملی با او به جام جهانی رفته، پس باید مرد کروات روی نیمکت تیم ملی بنشیند.

دسته دوم کسانی هستند که قصد توطئه علیه دراگان اسکوچیچ را دارند و می خواهند یک مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی بنشیند. آن ها قصد دارند تا چند روز مانده به جام جهانی از اسکوچیچ حمایت کنند ولی در اردوی آخر، تیم ملی را به یک مربی ایرانی بسپارند.

تقریبا تمام اهالی فوتبال به این نتیجه رسیدند که فدراسیون موقت توان اداره تیم ملی را ندارد و باید چاره ای اندیشیده بشود. اما در شرایط فعلی تدبیر درست چیست؟ آیا برگشت کارلوس کی روش می تواند تضمین کننده موفقیت ما در جام جهانی باشد؟

قطعا کارلوس کی روش چوب جادویی ندارد که با تکان دادن آن، تیم ملی را از گرداب مشکلاتی که فدراسیون موقت برایش ایجاد کرده نجات بدهد. امید همه باید به انتخابات 8 شهریورماه باشد و دعا کنیم این طاعونی که به جان فوتبال ایران افتاده، به پایان برسد و گروه جدیدی که به فدراسیون می آیند، طرح، ایده و از همه مهمتر اراده قوی برای اصلاح امور تیم ملی داشته باشند.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان