پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
Thursday, 28 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

​ گیلان امروز-  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان گفت: ۶۵۰ خدمت از حدود هزار و ۶۰۰ خدمتی که در کل ادارات استان گیلان احصا شده است به شکل الکترونیک و نیمه الکترونیک ارائه می‌شود.

 فرزاد توکلی در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: اتصال به سامانه ملی دولت الکترونیک و تعامل بیشتر دستگاهای اجرایی برای افزایش خدمات غیرحضوری دستور کار مسئولان برای توسعه دولت الکترونیک در گیلان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چند نوع خدمت در ادارات گیلان به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود افزود: در حال حاضر ۶۵۰ خدمت از حدود هزار و ۶۰۰ خدمتی که در کل ادارات استان گیلان احصا شده است به شکل الکترونیک و نیمه الکترونیک ارائه می‌شود.

توکلی با بیان اینکه دولت الکترونیک از طریق درگاه‌های دستگاهای اجرایی به مردم خدمات ارائه می‌گردد اضافه کرد: از ۶۵۰ خدمت الکترونیک تقریبا ۳۹۰ خدمت علاوه بر اینکه در درگاه‌های خود ادارات گیلان قابل ارائه است در دفاتر پیشخوان شهرها و روستاها هم قابلیت خدمت به مردم را دارد.

وی با تاکید بر اینکه تقریبا ۴۰ تا ۴۵ درصد از خدمات دستگاه‌های اجرایی گیلان الکترونیکی است تصریح کرد: البته اگر نگاه ما به خدماتی باشد که صددرصد به شکل الکترونیکی انجام می‌گیرد شاید این درصد بسیار پایین تر از درصد ارائه شده باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان عنوان کرد: دستگاهای اجرایی مکلف هستند تا پایان برنامه کلیه خدمات پرترافیک خود را روی پنجره واحد خدمات به مردم ارائه کنند و مهلت این کار هم تا پایان شهریور اعلام شده است.

توکلی با بیان اینکه برای اجرای دولت الکترونیک مشکلی در حوزه زیرساخت‌ها وجود ندارد یادآور شد: آنچه که لازم است این است که دستگاه‌ها عزم خود را جزم کنند و خدمات خود را الکترونیکی کرده و در داخل پنجره واحد به مردم عرضه کنند.

وی از وجود مشکل در بانک‌ها و در شهرداری‌ها که همچنان از مردم مدارک کاغذی درخواست کرده و در قید و بند دولت الکترونیک نیستند سخن گفت و خاطرنشان کرد: این موضوع یعنی سرویس بانکها باید در سطح ملی حل شود از طرفی درصددیم در کارگروه استانی مصوبه‌ای را ابلاغ کنیم تا بانک‌ها و شهرداری‌ رشت دریافت فیزیکی مدارک را به حداقل برسانند.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان