سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
Tuesday, 23 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۲ ]

 

گیلان امروز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: جشنواره تولید مستند میراث ناملموس از این پس بصورت سالانه برگزار می شود، زیرا تولید مستند مفاخر فرهنگی، ارزشی، هنری و ادبی استان یکی از اولویت ها است.

به گزارش ایرنا ، رضا ثقتی در آئین اختتامیه دومین جشنواره تولید مستند میراث ناملموس افزود: این جشنواره سبب شد تا توجه و اهتمام هنرمندان به سمت مفاخر و بزرگان این سرزمین جلب شود و آثار مانایی در این خصوص تولید شود.

وی با بیان اینکه هنر نمی تواند بی تفاوت باشد و ذات هنرمند به دور از بی تفاوتی است، اظهار داشت: مهجوریت از ذات هنر به دور  است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هنر ابزاری مانا و ماندگار برای انتقال پیام، ارزش و محتوای صحیح است، افزود: برپایی این جشنواره تولید مستند مفاخر، پیشکسوتان و جشنواره ملی عکس آسیب های اجتماعی نشان داد هنرمند نمی تواند نسبت به اتفاقات اطراف خویش بی تفاوت باشد.

ثقتی افزود: کارهای فرهنگی و هنری زیادی پیش رو است که باید با پیشرانی فرهنگ وهنر کارهای بر زمین مانده را یکی پس از دیگری به سرانجام برسانیم.

وی اظهار داشت: باورمان این است که گیلان را می توانیم از بن بست های فرهنگی و هنری بیرون آوریم و باورمان اینست که مجموعه دولت سیزدهم ومتولیان ارشد استان اتفاقات خوبی را در این زمینه، برای اهالی فرهنگ و هنر رقم خواهند زد.

دومین جشنواره فیلم مستند میراث ناملموس گیلان با همکاری موسسه چند منظوره فرهنگی هنری اکسون به ساخت مستند هایی از مفاخر گیلان چون

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان