پنجشنبه, 30 فروردین 1403
پنجشنبه, 30 فروردین 1403
Thursday, 18 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

میدان واقع در مرکز شهر رشت که با نام میدان‌ شهرداری‌ شناخته می‌شود، یکی از میدان‌های جالب در کشورمان است. این میدان با در اختیار داشتن بناهای تاریخی، ساختمان‌های شهری، خیابان‌های بسیار مهم و مراکز خرید قدیمی و جدید در اطراف خود، یکی از اصلی‌ترین نقاط استان گیلان به حساب می‌آید. بسیاری از شهروندان شهر رشت و حتی مسافرینی که به شهر رشت می‌آیند، برای خرید، غذا خوردن و پیاده‌روی به میدان شهرداری رشت می‌آیند.

شهر رشت اولین شهر در کشور می‌باشد که در زنده کردن بافت تاریخی شهر و همچنین ساختن پیاده‌راه‌های بزرگ سنگفرش پیش‌قدم بوده است. جالب است بدانید که رشت توانسته جایزه جهانی بزرگ‌ترین رقابت طراحی شهر در سطح جهان را به خود اختصاص دهد. این جایزه در سال ۲۰۱۷ به شهر رشت داده شد.

میدان‌ شهرداری‌ رشت‌ از مجموعه بناهای تاریخی زیبایی برخوردار است که برای مثال می‌توان به ساختمان تلگراف و پست، ساختمان اصلی شهرداری، هتل ایران سابق، کتابخانه ملی و ساختمان استانداری قدیم اشاره کرد. تمامی این ساختمان‌هایی که نام برده شد، با استفاده از سبک معماری روسی بنا شده‌اند. این مجموعه تاریخی زیبا با شماره ۱۵۱۶ در سال ۱۳۵۶ هجری شمسی، ثبت ملی شده است

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان