شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
Saturday, 20 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۸ ]

​ گیلان امروز- دلق‌پوش از افتتاح ۱۷۰ واحد تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط در گیلان تا پایان سال خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این واحدها برای هزار و ۳۰۰ نفر به شکل مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

فرهاد دلق‌پوش در گفتگو  با شبستان از رشت جایگاه گیلان در حوزه تولید اقلام بهداشتی و دارویی کشور را بسیار ممتاز و ویژه دانست و با تاکید بر اینکه به علت فراگیری ویروس کرونا از اواخر سال گذشته و امسال بسیاری از بخش‌ها دچار یک مشکل اساسی شدند اظهارکرد: این مشکل علاوه بر تاثیرات مخربی که روی سلامتی مردم داشته بر اقتصاد و تولید تمام جهان از جمله کشورمان هم به طور مستقیم تاثیر گذاشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه کشورمان علاوه بر تحریم‌های ظالمانه دشمن و فشارهای حداکثری در بخش اقتصادی با شیوع ویروس کرونا و تبعات منفی آن هم مواجه شد تصریح کرد: فعالان اقتصادی ما با وجود تمام این موانع به رویه خود ادامه دادند و در همین استان گیلان از اواخر اسفند سال گذشته تاکنون واحدهای تولید اقلام بهداشتی افزایش یافت.

وی وجود تنها یک واحد تولید اقلام بهداشتی در گیلان تا پیش از همه گیری ویروس کرونا را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: در چند ماهه اخیر امسال و با تدابیری که اندیشیده شد از 10 اسفند 99 فعالیت‌های شبانه‌روزی بخش خصوصی و دولتی در جهت تامین نیازهای استان گیلان به اقلام ضدعفونی کننده و ماسک شروع شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه در حال حاضر حدود 25 واحد تولیدی اقلام بهداشتی در سطح استان فعالیت می‌کنند اظهار داشت: با شروع به کار واحدهای جدید تولیدی در گیلان، استان از حیث اقلام بهداشتی خودکفا شده است و حتی مازاد تولیدات خود در این بخش را به سایر استان‌های کشور صادر می‌کند.

دلق‌پوش از تولید پارچه مخصوص ملت بلون در داخل گیلان خبر داد و با اشاره به اینکه انواع ماسک‌های سه لایه بهداشتی و درمانی در استان تولید می‌شود افزود: ما در جهت تکمیل ظرفیت‌هایمان و با وجود همه این مشکلات تا پایان سال 170 واحد تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط را در سراسر استان گیلان به بهره‌برداری خواهیم رساند.

وی از ایجاد اشتغال مستقیم برای هزار و 300 نفر در پی بهره‌برداری از طرح‌های تولیدی جدید در استان گیلان سخن گفت و یادآور شد: مبلغ صادرات استان گیلان در سال 99 را 600 میلیون دلار هدفگذاری کردیم که در هشت ماهه نخست حدود 400 میلیون دلار صادرات داشتیم که در مقایسه با سال گذشته رشد داشتیم.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان