سه شنبه, 28 فروردین 1403
سه شنبه, 28 فروردین 1403
Tuesday, 16 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۶ ]

 

گیلان امروز- به مناسبت گرامیداشت حماسه سوم خرداد و سالروز آزادی خرمشهر صبحگاه مشترکی در منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همراه با سایر نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده ناوگان شمال و ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گیلان با اشاره به اینکه بعد از گذشت سالها همچنان ابعاد مقاومت و حماسه ای که در آن روزها رقم خورد به روشنی مورد تاکید قرار نگرفته است اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمن بعث از خود دلاورمردی هاو ایثارگری های بسیاری نشان داد و این استقامت مردم ایران و اوج خداباوری امام خمینی (ره) امام شهیدان است.

ناخدا یکم عرشه و ستاد حمیدرضا سعادت اظهار داشت: خرمشهر یادآور حماسه دفاع مقدسی است که امام راحل در مورد آن فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد». آزاد سازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس یک حماسه ملی است که وضعیت نوینی را در نظام جمهوری اسلامی و جنگ هشت ساله دفاع مقدس و تحولات خاورمیانه رقم زد.

وی خاطر نشان کرد: رزمندگان نیروهای مسلح اعم از سپاهی، ارتشی و سایرین بیش از گذشته آماده نثار جان خود برای تحقق آرمانهای جمهوری اسلامی و ملت ایران هستند.

امام جمعه بندرانزلی نیز در این مراسم گفت : فتح خرمشهر برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی و دفاع مقدس و آغازی برای فتوحات دیگر در نظام اسلامی بوده و هست.

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین تصریح کرد : آزادی خرمشهر و حماسه سوم خرداد از جهات مختلف دارای اهمیت است و باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد اما از دستاوردهای مهمی که برای آن روز و روزهای آتی مطرح می شود این مساله است که رزمندگان اسلام و نیروهای نظامی و بسیجی توانستند برتری و پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران را بر دشمن اثبات و در تاریخ ثبت کنند.

وی خاطر نشان کرد: رهبری امام(ره) ، وحدت و انسجام نیروهای مسلح ، مردم و سایر عوامل تاثیرگذار بود که توانست این مهم را تحقق بخشد. اما نکته اصلی توکل به خداوند بود ،این اتکا به خداوند برای دستیابی به موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی انسان لازم و ضروری است.

حجت الاسلام شمس الدین اظهار داشت: دفاع از حقوق ملت و نظام اسلامی در فراتر از مرزها همچنان ادامه دارد و نیروهای مسلح امید آفرینند. نظام جمهوری اسلامی با اتکا به خداوند متعال در رویارویی با دشمنان از هیچ توطئه‌ای هراس ندارد و با تکیه بر خداوند و نیروهای توانمند خود توانسته از تنگناهای معیشتی عبور کند و با همت دولت تحول آفرین این امر بزودی محقق می شود.

در پایان از خانواده های شهدا و  پیشکسوتان دفاع مقدس با اهداء لوح تقدیر شد.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان