جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
Friday, 19 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

بخش اقتصاد- معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یک میلیون فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ ایجاد می‌شود، تاکید کرد: در شش ماه گذشته بیش از ۶۰۰ جواز کارگاهی صادر شده است.

به گزارش ایلنا، علی‌حسین رعیتی‌فرد در اختتامیه جشنواره ملی حلوا ارده سنتی زرقان استان فارس گفت: در سالی که به نام تولید و اشتغال نامگذاری شده تلاش بر این است که زمینه رونق تولید و اشتغال در کشور ایجاد شود و صدور مجوز کسب و کار و تسهیل آن از جمله اقدامات اساسی و بنیادی وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه صدور مجوز برای مشاغل خانگی تسهیل شده تا کسانی که متقاضی هستند، بتوانند به راحتی مجوز بگیرند، اظهار داشت: در حال حاضر زمان صدور مجوز یک روز بیشتر زمان نخواهد برد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بوروکراسی و فرآیند اداری تولیدکنندگان را آزار می‌داد، اما در حوزه وزارت مردم این موانع به حداقل رسیده است.

رعیتی‌فرد از تسهیل شرایط ویژه در مشاغل خانگی و جوارکارگاهی برای کمک و انگیزه کارگران خبر داد و تصریح کرد: در شش ماه گذشته بیش از ۶۰۰ جواز کارگاهی صادر شده است.

وی به چهار کلان پروژه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی نخستین کلان پروژه‌ای است که بر اساس آن ایجاد یک میلیون فرصت شغلی برای امسال در نظر گرفته شده است و همچنین ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی از دیگر کلان پروژه‌ها است.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رفاه مردم به عنوان سومین پروژه برای رفع فقر مورد توجه است که با هم‌افزایی و مدیریت ۴۰۰ شرکت بزرگ کشور و تلاش برای ارتقای سوددهی بیشتر این شرکت‌ها، خدمات به جامعه هدف بیشتر می‌شود.

رعیتی‌فرد با بیان اینکه تلاش شده نماینده کارگری و کارفرمایی در تصمیم‌گیری‌های وزارت کار حضور مؤثری داشته باشند، ابراز داشت: صیانت از نیروی کار از اولویت‌های ما در سه جانبه‌گرایی است.

بهره‌مندی از تجارب کشورهای موفق در پیشگیری از حوادث شغلی و صیانت از نیروی کار برای امنیت شغلی کارگران از موضوعات مورد اشاره معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم بود.

وی با اشاره به اقدام ویژه در ایجاد سامانه پایش کار و نظارت بر اجرای قانون کار در محیط‌ها و کارگاه‌های فعال کشوری، بیان کرد: امید است که این جشنواره سبب رونق بیشتر تولید در استان فارس شود و علاوه بر نیاز‌های استان منجر به توسعه صادرات این محصول مغذی در کشور‌های منطقه و بهره‌مندی از این ظرفیت می‌شود.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان