جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به وجود ۵۳۰ واحد تولیدی راکد و غیرفعال در استان، گفت: ۳۰ درصد واحدهای غیرفعال استان قابل احیا است.

به گزارش مهر، تیمور پورحیدری ، با اشاره به وجود هزار و ۸۵۰ واحد تولیدی فعال در سطح استان، اظهار کرد: در مجموع ۵۳۰ واحد تولیدی استان گیلان راکد و غیرفعال است.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه ۳۰ درصد واحدهای غیرفعال استان قابل احیا است، افزود: برای این منظور نیازمند پایش مجدد وضعیت سرمایه گذاران و شناسایی عارضه‌های موجود و رفع آنها در کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع هستیم.

ی با بیان اینکه بانک‌ها به دنبال بدهی و دریافت مطالبات خود بوده و قصدی برای کمک به واحدهای تولیدی ندارند، ادامه داد: طی دو سال اخیر حدود ۱۷ واحد تولیدی راکد تحت تملک بانک‌ها را وارد مدار تولید کردیم.

پورحیدری با اشاره به اینکه ۱۲۰ واحد تولیدی تحت تملک بانک‌ها هستند، تصریح کرد: ۳۱ واحد راکد و غیرفعال را تا اردیبهشت ماه امسال به مدار تولید برمی‌گردانیم.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه ۵۲ معدن فعال، ۲۵ معدن غیرفعال و ۳۱ معدن متروکه در استان وجود دارد، گفت: گسترش فعالیت‌های معدنی و رفع موانع تولید، راه اندازی ده معدن راکد با سلب صلاحیت از بهره بردارانی که آنها را راکد گذاشتند و تعرفه محدوده‌های اکتشافی به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی برای سرمایه گذاری و تدوین بانک اطلاعات مصالح ساختمانی استان از جمله اقدامات برای تحقق شعار سال است.

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان