پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
Thursday, 28 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

 

گیلان امروز- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه وضعیت امسال سد سفیدرود مطلوب نیست گفت: کشاورزان گیلانی ضمن رعایت تقویم زراعی باید نسبت به بیمه شالیزارهای خود اقدام کنند.

وحید خرمی در گردهمایی مجمع نمایندگان گیلان با دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: در گیلان سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب مصرف می‌شود که ۹۲ درصد آن در بخش کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه یک میلیارد آب خارج از سد سفیدرود مصرف می‌شود یادآور شد: میزان مصرف آب از سد سفیدرود ۲ میلیارد متر مکعب است و ۳۷۶ میلیون متر مکعب آب هم از منابع زیرزمینی تامین می‌شود.

وی با اذعان به این مطلب که وضعیت امسال سد سفیدرود مطلوب نیست و حتی بدتر از سال‌های گذشته است تصریح کرد: در چند روز اخیر به علت بارش باران سعی کردیم آب کمتری را در شبکه رهاسازی کنیم.

وی ضمن تاکید بر لزوم بیمه سراسری شالیزارها و رعایت تقدیم زراعی توسط کشاورزان اضافه کرد: وضعیت سد شهر بیجار نگران کننده نیست از طرفی در مرداد ماه آبی رهاسازی نمی‌شود و کشاورزان باید از فرصت کنونی برای نشای برنج و سایر امورات زراعی استفاده کنند.

خرمی لایروبی ۶۹۰ کیلومتر انهار را از جمله اقدامات شرکت آب منطقه‌ای گیلان خواند و افزود: تمام پمپاژهای شرکت در مدار است اما سرقت‌ها باعث شده در مسیر خدمات‌رسانی شرکت آب منطقه‌ای خلل وارد شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان اذعان کرد: از اعضای مجمع نمایندگان گیلان انتظار داریم از طریق وزارت کشور و مدیریت بحران‌، اعتبارات لازم را به شرکت آب منطقه‌ای اختصاص دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان نیز در این جلسه تعداد مشترکان شرکت آب و فاضلاب گیلان را ۸۰۱ مشترک اعلام کرد و اظهار داشت: از روستاهای زیر ۲۰ خانوار ۱۲۰ روستا و از روستاهای بالای ۲۰ خانوار هم هزار و ۶۰۰ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب گیلان قراردارند.

 مازیار علی پور با تاکید بر اینکه روستاهای گیلان از حیث شبکه و منابع آبی با مشکلاتی مواجه هستند اذعان کرد: از دهم فروردین امسال کلیه ۱۷ شهرستان گیلان را در حوزه هزینه‌ها، منابع و مصارف خودگردان کردیم تا یک تحرک جدید و خوبی در مدیران شرکت‌های آب و فاضلاب ایجاد شود.

علی پور با تاکید بر اینکه باید برای هر خانوار مخازن ذخیره آب به مساحت یک متر مربع ایجاد شود خاطرنشان ساخت: قیمت تمام شده آب ۲ هزار و صد تومان و فروش آن ۷۰۰ تومان است و به همین دلیل سالانه ۱۱۰ میلیارد تومان ضرر شامل آب و فاضلاب می‌شود.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان