جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

 

گیلان امروز- جلسه مشترک مجمع نمایندگان گیلان با دستگاه‌های اجرایی شنبه، ۲۴ اردیبهشت در محل دیوان محاسبات برگزار شد و در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد توسط مدیران، مهم‌ترین کمبودها، معضلات و چالش‌های پیش روی استان مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

مهرداد گودرزوند چگینی رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان  در این جلسه تصریح کرد: طبق پیگیری‌هایی که انجام دادم بیشترین اعتبارات از محل سفر ریاست جمهوری به استان‌ها به گیلان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه گیلان در حوزه آبفا و توزیع برق با عقب ماندگی زیادی مواجه است تصریح کرد: برای ما قابل قبول نیست که روستاهای صعب‌العبور استان گیلان با هر بهانه ای حتی بالا بودن هزینه‌های اجرایی از نعمت گاز بی بهره باشند.

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه در بخش کشاورزی، استان گیلان نیازمند حمایت‌های بیشتر وزارتخانه است افزود: در بحث سفر ریاست جمهوری به گیلان و تخصیص هایی که داده شد باید در سطح دستگاه‌های اجرایی مشخص شود که این اعتبارات در کجاها و در کدام شهرستان‌ها هزینه شده است.

وی نوسازی در بخش زیرساخت‌های آب و برق استان گیلان را لازم و ضروری خواند و اذعان کرد: از شرکت برق و آبفا انتظار داریم مشکلات مرتبط را در بحث کمبود آب و تقویت خطوط انتقال برق استان گیلان با جدیت پیگیری کنند.

 

 لزوم طرح سؤال از وزیر نیرو

ابراهیم نجفی نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی نیز در این جلسه اظهار داشت: طرح سوال از وزیر نیرو باید انجام شود تا وی در همه حوزه‌ها پاسخگوی سوالات نمایندگان استان گیلان باشد.

 

  برخورداری کم گیلان از کابل های خودنگهدار برق یک فاجعه است

 

خلیل بهروزی فر نماینده فومن و شفت  نیز در این جلسه تصریح کرد: از تلاش‌های مدیران دستگاهای اجرایی گیلان تشکر می‌کنم اما این تلاش‌ها کافی نیست زیرا گیلان با مشکلات متعدد و عدیده ای مواجه است.

 عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه مدیران دستگاهای اجرایی گیلان هم باید پیگیر موضوعات و مطالبات خودشان در سطح وزارتخانه‌ها باشند افزود: فرسودگی شبکه‌های برق از جمله مشکلات گیلان است و مقدار کم برخورداری استان از کابل های خودنگهدار برق واقعا یک فاجعه است.

نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس اذعان کرد: قابل پذیرش نیست که خطوط تولید واحد‌های تولیدی و صنعتی ما به علت قطع برق دچار آسیب و مشکل شود.

 

  روند احداث سدهای لاستیکی گیلان طولانی شده است

 

غلامرضا مرحبا نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی نیز در این جلسه عنوان کرد: روند ساخت سدهای لاستیکی استان گیلان واقعا طولانی شده و فکر نکنم با این روند انجام کارها، دیگر عمرمان برای افتتاح این پروژه‌ها کفاف دهد.

 

لزوم احیاء رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت

محمدرضا احمدی سنگری نماینده رشت و خمام  هم در این جلسه عنوان کرد: از رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان می‌خواهم در حوزه نجات دو رودخانه گوهر رود و زرجوب که فاضلاب‌های شهری و بیمارستانی در آن جاری می‌شود اقدام فوری انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه به سبب آلودگی دو رودخانه رشت بیماری سرطان در این شهر افزایش یافته است عنوان کرد: متاسفانه شالیزارهای شهرستان رشت از این رودخانه‌ها آبیاری می‌شوند که مطمئنا تبعات جبران ناپذیر بسیاری را برای سلامتی مردم به همراه دارد.

 

 تعطیلی پروژه‌های کددار گیلان تنها با یک مکاتبه و تماس

احمد دنیا مالی نمآینده بندر انزلی ‌نیز در این جلسه مواردی را ذکر نمود و ضمن اشاره به تنش آبی موجود در استان گیلان اذعان کرد: در گیلان می‌بینم که دستگاهای اجرایی از یکدیگر شاکی هستند و علیه هم شکایت می‌کنند که این در شأن استان نیست و در هیچ کجای کشور هم اتفاق نمی‌افتد.

وی اضافه کرد: مقامات قضایی با یک نامه پروژه‌ها را تعطیل می‌کنند که این هم از دیگر مشکلات موجود در استان است به طوری که بستری از پروژه‌های ما با اینکه کدددار هم هستند با یک تلفن و مکاتبه متوقف می‌شوند.

دنیا مالی با اشاره به اینکه فشار بسیار زیادی روی مردم حاکم است اضافه کرد: دستگاههای اجرایی گیلان باید در موضوعات مرتبط خود با مردم در شرایط فعلی صعه صدر بیشتری به خرج دهند و موارد را به زمان دیگری موکول کنند.

 

 مدیران کل دستگاهای اجرایی گیلان جسارت لازم را برای حل و فصل مشکلات ندارند

پرویز محمدنژاد نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس نیز در این جلسه اظهار داشت: مشکلات آب و برق و گاز در همه کشور وجود دارد از طرفی در کشور حدود ۱۸ هزار  مگاوات برق تراز منفی داریم که حتما این عامل اثراتش را در گیلان نشان خواهد داد.

وی  با اشاره به اینکه مدیریت مصرف و یا تولید در محل مصرف به ویژه در حوزه تولید وجود ندارد افزود: تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر امری است که آن را در اولویت پیگیری‌هایم قرار دادم اما متاسفانه پذیرش و حمایت از چنین برنامه‌هایی در استان گیلان بسیار پایین است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس مردم را تنها مؤلفه ای که میتواند حاکمیت را نجات دهد دانست و با بیان اینکه رضایت مردم در گرو عملکرد مدیران است گفت: مدیران کل دستگاهای اجرایی استان گیلان و شهرستانها کاملا خود را کنار کشیده و جسارت لازم را برای حل و فصل مشکلات ندارند و بدون تعارف مردم از آنان ناراضی هستند.

 

 بودجه سال ۱۴۰۱ گیلان هنوز ابلاغ نشده است

محمدرضا کردلو رئیس دیوان محاسبات استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه تاکنون بودجه سال ۱۴۰۱ گیلان ابلاغ نشده است اذعان کرد: با توجه به اینکه دو ماه از سال گذشته است از مجمع نمایندگان استان گیلان می‌خواهم پیگیری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مهلت استفاده از اعتبارات سال ۱۴۰۰ تا آخر تیرماه است و باید دستگاه‌های اجرایی که حائز بیشترین اعتبارات تملک هستند در جهت جذب منابع اقدام کنند و دیوان محاسبات هم در این امر کمک‌های لازم را خواهد داشت.

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان