شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
Saturday, 20 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۸ ]

 

گیلان امروز- فرماندار آستارا، با اشاره به اینکه در آستارا قاچاق آرد از مرز نداریم، اظهار کرد: حمل آرد به سمت مرز و گمرک مجاز نیست و جلوی هر گونه قاچاق آرد در مرز با قاطعیت تمام گرفته می شود.

عنایت رضایی پور در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان مرزی بندر آستارا، با تاکید بر اینکه زیرساخت های گمرکات مرزی آستارا باید قوی باشد و به تجهیزات نظارتی مجهز شوند اظهار کرد: این مهم باید توسط اداره کل گمرک آستارا پیگیری شود تا این شهرستان مرزی از نظر سلامت صادرات، واردات و ترانزیت و تجارت خارجی یک الگو باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان مرزی بندر آستارا برای تعیین تکلیف کالاهای قاچاق مکشوفه موجود در انبارها، به شعبه اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی نیاز دارد افزود: با توجه به فاصله آستارا تا اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی مرکز استان گیلان و حجم بالای کالاهای قاچاق مکشوفه در این شهرستان، راه اندازی شعبه اداره اموال تملیکی در آستارا کاملا ضروری است.

فرماندار آستارا تصریح کرد: فرمانداری آستارا در این راستا مکاتبات لازم را انجام می دهد تا بدون ایجاد بار مالی به دولت، نسبت به استقرار شعبه اداره یاد شده یا تامین انبار مناسب اقدام شود.

رضایی پور با بیان اینکه گمرکات زمینی، دریایی و ریلی آستارا و مبادی وروی و خروجی شهرستان همواره تحت کنترل نیروهای انتظامی و مرزبانی است تا کالای قاچاق وارد یا خارج نشود، گفت: ارتقای تجهیزات کنترل و نظارت در گمرک، پایانه مرزی و مبادی قاچاق بسیار اهمیت دارد و در این رابطه گمرک آستارا باید زیرساخت های نظارتی خود را قوی کند.

وی با اشاره به اینکه در آستارا قاچاق آرد از مرز نداریم، اظهار کرد: حمل آرد به سمت مرز و گمرک مجاز نیست و جلوی هر گونه قاچاق آرد در مرز با قاطعیت تمام گرفته می شود.

فرماندار آستارا با تاکید بر اینکه کنترل و ورود و خروج کالا در هر شهری برای مدیریت شهری مهمترین وظیفه است، عنوان کرد: ایجاد آسایش و آرامش در یک شهر مرزنشین بسیار مهم و قابل توجه است.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان