پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
Thursday, 25 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۲ ]

 

گیلان امروز- یک سیارک به اندازه یک ساختمان در فاصله‌ای بسیار امن، دقیقاً مانند سایر سنگ های فضایی غول پیکر که می‌شناسیم، در نزدیکی سیاره ما حرکت می‌کند.

به گزارش space.com، مرکز مطالعات اجسام نزدیک به زمین بر اساس داده‌های خود می‌گوید: این سیارک که ۴۶۷۴۶۰ (۲۰۰۶ JF۴۲) نام دارد در فاصله‌ای به اندازه ۱۴ برابر مسافت زمین تا ماه از سیاره ما قرار گرفته است. در شرایط واقعی و به طور تقریبی این سیارک در فاصله ۳.۵ میلیون مایل (۵.۷ میلیون کیلومتر) از سیاره ما قرار دارد.

مسافت دور زدن این سیارک به دور زمین ۳۸۰ تا ۸۶۰ متر تخمین زده شده است. منظومه شمسی ما دارای سیارک‌ها و دنباله‌های متعددی است که در اطراف ما درحال حرکت هستند.

ناسا برخی از سیارک‌ها را به عنوان "بالقوه خطرناک" طبقه بندی می‌کند. این اصطلاح از یک محاسبه پیچیده مربوط به فاصله نزدیک شدن جسم به زمین در اندازه‌ای بزرگ‌تر از ۱۵۰ متر و سایر عوامل به دست آمده است. این آژانس فضایی به دلیل احتمال برخورد ناچیز سیارک‌ها به زمین، فهرستی از آن‌ها را جمع آوری کرده و نظارت می‌کند. همچنین می‌گوید هیچ‌کدام از این سیارک‌ها نگران کننده نیستند. این فهرست هر از گاهی به روز می‌شود، مانند حذف سیارک آپوفیس در فهرست سال ۲۰۲۱ که نمونه‌ای این به روز رسانی است.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان