چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
Wednesday, 24 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۲ ]

گیلان امروز- تفاهم نامه ایجاد موزه صید و صیادی شمال کشور در شهر پره سر توسط مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان و شهرام شهابی شهردار پره سر به امضاء رسید.

به گزارش ایلنا ، تفاهم نامه ایجاد موزه صید و صیادی در سالن آمفی تئاتر شهرداری پره سر توسط مسعود حلاج پور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان و شهرام شهابی شهردار پره سر به امضاء رسید.

مسعود حلاج پور با اعلام این خبر گفت: موزه های تخصصی از اصلی ترین درگاه های ارتباطی بین نسل های مختلف است و در راستای اشاعه فرهنگ بومی نواحی و مناطق گیلان  موزه تخصصی صید و صیادی با مشارکت شهرداری پره سر افتتاح خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه این دومین موزه در شهرستان رضوانشهر است که تفاهم نامه ایجاد آن در سال جاری به امضاء رسیده است گفت: موزه عشایر رضوانشهر نیز با مشارکت فرمانداری شهرستان رضوانشهر در حال آماده سازی است و اشیاء موزه نیز جمع آوری شده است .

مسعود حلاج پور گفت: امروز نیز در راستای برنامه ریزی های انجام شده توسط این اداره کل و با همکاری شهرداری پره سر تفاهم نامه ایجاد موزه صید و صیادی شمال کشور به امضاء رسید که امیدواریم قدم بزرگی در انتقال فرهنگ و هنر صید و صیادی که از دیرباز پیشه ی مردم این خطه بوده است باشد.

او با تشکر از تلاش های  شهابی در انقعاد تفاهم نامه ایجاد موزه صید و صیادی شمال کشور در شهر پره سر اظهار کرد با همکاری سایر شهرداری های استان با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، گام های موثری در انتقال فرهنگ غنی استان به نسل های بعدی برداشته شود.

شهابی نیز با تشکر از زحمات مدیرکل و مجموعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در انعقاد این تفاهم نامه گفت: با توجه به سبقه تاریخی ماهی گیری در شهر پره سر و برنامه های شهرداری پره سر در برندآفرینی شهری، تهیه ی المان های شهری و ایجاد موزه ها که نقش بزرگی در انتقال مفاهیم فرهنگی دارد با تعامل مجموعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان امروز تفاهم نامه ایجاد موزه صید و صیادی شمال کشور در شهر پره سر به امضا رسید.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان