جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
Friday, 19 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

بخش اقتصاد- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دویست پرونده تخلف اصلی داریم که ۵ درصد آن ارجاع شده و در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: جای تاسف دارد که حتی بخش‌هایی از نرم افزار‌های نظارتی که از قبل در مجموعه فعالیت‌های بازار سرمایه برای رصد فعالیت‌ها، جلوگیری از تخلفات و ضرر و زیان مردم به کار گرفته شده بودند از حوزه تصمیم گیری خارج و مورد استفاده قرار نگرفته اند.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفتگو با صدا و سیما اظهار داشت: با توجه به اتفاقات هفته‌های اخیر در بازار سرمایه کمیسیون اقتصادی در خصوص ساماندهی وضعیت بازار سرمایه ورود کرد و جلسات نظارتی از روز گذشته شروع شد.

وی افزود: به دلیل اهمیت موضوع جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور رئیس مجلس و وزیر اقتصاد و مدیران ارشد بازار سرمایه برگزار شد و راهکار‌های مناسبی برای برون رفت بازار سرمایه از شرایط فعلی مطرح شد.

پور ابراهیمی تصریح کرد: اولین اشکال عدم اجرای مصوبات قبلی شورای عالی بورس در ارتباط با ساماندهی بازار سرمایه بود و حتی بخش‌هایی از مصوباتی است که در قالب رویکرد حکومتی به شورای عالی بورس است و شاید بخشی از دلایل ریزش بازار و افت شاخص مربوط به همین موضوع است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: این موضوعات و مسائل نظارتی در جلسه روز گذشته مورد بحث قرار گرفت و امروز هم جلسه دوم کمیسیون اقتصادی در مورد بازار سرمایه با حضور مدیران ارشد بازار سرمایه، معاونان وزیر و تعدادی اعضای شورای عالی بورس تشکیل می شود تا اجزای مربوط به این حوزه بررسی شود و در محور‌های مورد توافق هر چه سریعتر سازمان بورس ورود کند و سریعا نسبت به اجرایی کردن مصوبات اقدام کند.

وی گفت: جای تاسف دارد که حتی بخش‌هایی از نرم افزار‌های نظارتی که از قبل در مجموعه فعالیت‌های بازار سرمایه برای رصد فعالیت‌ها، جلوگیری از تخلفات و ضرر و زیان مردم به کار گرفته شده بودند از حوزه تصمیم گیری خارج و مورد استفاده قرار نگرفته اند.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان