سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
Tuesday, 23 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۱ ]

گیلان امروز- به گفته مدیرعامل شرکت‌ توزیع برق گیلان از روزهای اول اجرای طرح جایگزین شبکه فرسوده تاکنون هزار کیلومتر شبکه فرسوده با کابل خود نگه‌دار در فاز اول جایگزین شده و افزایش تاب‌آوری خطوط فشار متوسط در مدت ۲۹۰ مرحله به سرانجام می رسد.

به گزارش فارس ، همواره مهم‌ترین مشکل گیلان در چند سال اخیر فرسودگی شبکه برق بوده و این ضعف در فصل زمستان و در هنگام بارش برف بیش از بیش نمایان می‌شود.

در گیلان دو هزار و ۸۵۰ مدار خطوط انتقال و فوق توزیع در کنار ۷۱ پست فوق توزیع وجود داشته که در برف سال گذشته ۹۶ کیلومتر از خطوط فوق توزیع با آسیب جدی مواجه شد.

به گفته مسؤولان شرکت برق منطقه‌ای پست‌های برق در شرایط برف دچار آسیب‌دیدگی نمی‌شوند اما خطوطی که در معرض مستقیم برف قرار دارند همواره دچار مشکلات می‌شوند.

یکی از علل قطعی و ضعف نسبی برق در گیلان قدمت بسیار زیاد شبکه توزیع است به‌گونه‌ای که خطوطی که در برف سال گذشته پاره شده بودند بالای ۴۰ سال بوده متوسط عمر ۹۶ کیلومتر خطوط فوق توزیع برق استان، ۲۷ سال است.

به این دلیل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در ابتدای سال جدید به بررسی نقاط حادثه‌خیز استان پرداخته و در این خصوص اقدامات بسیار خوب و مؤثری را انجام داده‌اند.

بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت‌ توزیع برق گیلان اجرای طرح مهم جایگزینی شبکه‌های فرسوده با کابل خود نگه‌دار و افزایش تاب‌آوری خطوط فشار متوسط ازجمله اقدامات صورت گرفته در راستای تقویت برق در گیلان است‌.

به گفته محمد اسماعیل هنرمند از روزهای اول اجرای این طرح تاکنون هزار کیلومتر شبکه فرسوده با کابل خود نگه‌دار در فاز اول جایگزین شده و افزایش تاب‌آوری خطوط فشار متوسط در مدت  ۲۹۰ مرحله به سرانجام می رسد .

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان