جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

گیلان امروز- نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی پروژه کنار گذر انزلی، گفت: اتمام پروژه به زودی میسر نیست.

به گزارش مهر، احمد دنیامالی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ از نظر عدد و رقم افزایش قابل توجهی دارد اما این افزایش بیشتر مربوط به اعتبارات هزینه‌ای است، بیان کرد: بودجه ۱۴۰۰، در حوزه هزینه‌های جاری، ۵۹ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد دارد.

وی با اشاره به اینکه نسبت و سهم بودجه عمرانی طی ۱۰ سال اخیر، در سال آینده به ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: متأسفانه بودجه عمرانی معمولاً زیر ۵۰ درصد تخصیص دارد.

نماینده مردم انزلی در مجلس با بیان اینکه ۱۰۸ میلیارد تومان بودجه متوازن سال آینده برای گیلان در نظر گرفته شده است، گفت: سهم استان در تملک دارایی برای بودجه سال آینده حدود هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان بوده که حدود ۹۰۰ میلیارد آن در هزینه جاری و ۲۶۰ میلیارد آن در تملک دارایی و اعتبارات عمرانی است.

دنیامالی با اشاره به دو اقدام دولت برای بازنشستگان در سال ۱۴۰۰، بیان کرد: پرداخت دیون دولت به تأمین اجتماعی و اختصاص بودجه ۹۰ هزار میلیارد تومانی برای تطبیق حقوق بازنشستگان با شاغلین نوید دهنده آن است که سال آینده از حیث رسیدگی به موضوعات بازنشستگان قابل دفاع است.

وی به روند ساخت کنارگذر بندرانزلی اشاره کرد و افزود: متأسفانه امکان تکمیل این پروژه فعلاً وجود ندارد زیرا هنوز پل‌های این منطقه ساخته نشده و پل‌های ساخته شده فعلی از حیث ایمنی مشکل دارد لذا اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی به پیمانکار پروژه داده شده و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارد.

دنیامالی با بیان اینکه شرکت تجهیز متولی احداث سکوهای استادیوم انزلی است، ادامه داد: این پروژه از سه ماه پیش به صورت ملی تعریف شده و کار تکمیل آن با سرعت خوبی پیش می‌رود و وزیر نیز قول داده که در تأمین اعتبار آن مشکلی ایجاد نشود.

نماینده انزلی در مجلس با اشاره به اینکه روند اجرای پروژه‌های فاضلاب شهری در گیلان قابل دفاع نیست، گفت: تصفیه خانه غرب انزلی ۹۰ درصد پیشرفت دارد و سعی داریم به شبکه بیاید.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس گفت: امسال برای بودجه 1400 حدود هزار و 260 میلیارد تومان برای استان دیده شده که حدود 900 میلیارد آن برای هزینه‌های جاری و 260 میلیارد آن نیز برای مباحث تملک دارایی و پروژه‌های عمرانی است.

وی با بیان این که اکنون تمرکز ویژه ما بر روی بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های ملی است افزود: معمولاً استان‌هایی که برخوردار هستند به این بودجه توجه بیشتری دارند عمده بودجه‌ای که به این حوزه اختصاص می‌یابد صرف برطرف کردن مشکلات جاری دستگاه‌ها می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان گفت: در بودجه یک میلیون و 560 هزار میلیارد که برای سازمان‌ها و شرکت‌ها در نظر گرفته شده هر استانی که بتواند از این بودجه سهم بیشتری داشته باشد می‌‌تواند سرعت بیشتری به توسعه یافتگی استان دهد.

وی با بیان این که به‌دنبال این هستیم که بتوانیم مبلغ بیشتری از آن بودجه دریافت کنیم افزود: اساس تخصیص این بودجه به استان‌ها درصد محرومیت و آمابیش سرزمینی بوده و دیگر مسائل مربوطه است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: محوریت ما در بحث آمایش سرزمینی در استان گیلان به وجود دریا و اقتصاد دریایی مانند شیلات و پرورش ماهی در قفس مربوط می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال 1400 در بحث پرداخت بیمه تأمین اجتماعی تدابیری اندیشیده شده که بیمه به موقع نسبت به تخصیص منابع به مردم و بازنشستگان اقدام کند.

دنیامالی عنوان داشت: همچنین در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بودجه 90 هزار میلیارد تومانی را در نظر گرفتیم و سال آینده در موضوعات مربوط به بازنشستگان رسیدگی‌های بیشتری می‌شود.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: نوبخت درباره روند ساخت کنار گذر بندر انزلی عنوان کرد که فاز نخست 7 کیلومتر دوم سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد که متأسفانه این کار به دلایلی میسر نمی‌شود.

دنیامالی در مورد تأخیر در روند پروژه مذکور افزود: پل‌های آن مسیر تاکنون ساخته نشده و ما نیز اعتقادی به بهره‌برداری مسیر به شکل یک طرفه نداریم و نیز پل‌های ساخته شده موقت بوده و ایمنی لازم را ندارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون با تسهیلات ارائه شده به پیمانکار کار شروع شده و در حال حاضر این پروژه در مرحله پل‌سازی بوده و 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: قسمت اصلی کار مربوط به ابنیه بوده و تا قبل از افزایش قیمت‌ها هزینه آن حدود 750 میلیارد تومان برآورد شده بود و اکنون در تلاش هستیم که 2 هزار تن فولاد مورد نیاز این پروژه را از محل طلب راه آهن به فولاد مبارکه تأمین کنیم.

دنیامالی افزود: در بحث تفکیک زباله اقدامات خوبی انجام شده و در استان گیلان نیز تفکیک از مبدأ مورد توجه قرار گرفته اما متأسفانه میزان تولید زباله در گیلان نسبت به میانگین کشوری رقم مطلوبی نبوده و باید در وهله اول تولید زباله به ازای هر فرد را در استان کاهش دهیم.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گیلان استان گردشگری بوده و میزبان مسافران زیادی است میزان زیادی از این زباله‌ها به مسافران مربوط می‌شود.

دنیامالی تصریح کرد: در این راستا قرار است نمایندگان مجلس استان‌های شمالی گیلان، گلستان و مازندارن با معاونان عمرانی و مدیران پسماند استان‌ها جلسه‌ای داشته و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: برای بحث مدیریت پسماند علاوه بر صندوق توسعه ملی اعتبارات خوب دیگری را نیز به  مدیریت پسماند شهرهای شمالی تخصیص داده‌اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: بیشترین نگرانی کنونی ما سراوان بوده و به دنبال این هستیم که اعتبارات بیشتری به نیروگاه زباله‌سوز  سراوان تخصیص داده شود تا این پروژه با سرعت بیشتری به اتمام برسد.

وی گفت: شرکت تجهیز که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان است متولی پروژه احداث سکوهای جدید استادیوم تختی بندر انزلی شده؛ این پروژه استانی تعریف شده بود که پیگیری‌های بسیار در صف پروژه های ملی قرار گرفت و قول تأمین منابع آن را از وزیر ورزش و جوانان گرفتیم.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به این که شرایط جوی ناپایدار بر تسریع احداث این پروژه تاثیرگذار بوده اما در مجموع این پروژه با سرعت خوبی در حال انجام است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرستان بندرانزلی به دلیل مرزی بودن و مزیت بندر داشتن نیازمند ارتقای رتبه بوده و این امر در وزارت کشور مورد پیگیری قرار گرفت.

 وی تصریح کرد: متأسفانه  شهرستان بندر انزلی با استانداردهای تعریف شده برای تبدیل به یک شهرستان ویژه و تبدیل فرماندار شهرستان به معاون استاندار فاصله داشته و وزارت کشور بر اساس شاخص‌های تعریف شده این تبدیل‌ها را نپذیرفت.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان