جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

گیلان امروز- مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به روند اجرایی کاهش ۱۶ درصدی مصرف گاز ارگان‌های دولتی بر اساس بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: در یک ماه گذشته ۱۶ هزارپایش در این خصوص صورت گرفته که از این تعداد به سه‌هزار واحد تذکر و گاز یک‌هزار واحد هم قطع‌شده است.

به گزارش فارس حسین اکبر با بیان اینکه اغلب خانوارهای گیلانی از نعمت گاز برخوردار هستند، اظهار کرد: در گیلان یک‌میلیون و ۱۲۷ هزار مشترک گاز وجود داشته و در فصل تابستان روزانه ۱۸ میلیون مترمکعب و در فصل زمستان روزانه ۲۳ میلیون مترمکعب مصرف روزانه گاز بوده که از این میزان ۲۰ میلیون مترمکعب مربوط به مصارف خانگی و تجاری است.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۹۸ درصدی خانوار‌های شهری و روستایی از نعمت گاز گفت: به لحاظ شاخص بهره‌مندی نعمت گاز گیلان چهار درصد کشور و به لحاظ مصرف سه‌در صد گاز مصرفی کشور در گیلان بوده و همچنین ۹۸ درصد خانوارهای شهری و روستایی گیلان از نعمت گاز برخوردار بوده و این شاخص در کشور ۹۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت‌ گاز گیلان، ایران را یکی از پرمصرف‌ترین کشور‌ها در حوزه گاز دانست و افزود: طبق استاندارد‌‌های جهانی مصرف گاز برای هر مشترک در جهان ۱۳۰ ساعت کیلووات بر مترمربع بوده و این آمار متأسفانه در کشور و در نقاط معتدل برای هر مشترک ۴۳۰ ساعت کیلووات‌ بر مترمربع است.

اکبر با اذعان به اینکه دولت برای کاهش مصرف گاز در کشور چند طرح تشویقی ارائه کرده است، تصریح کرد: دولت برای کاهش مصرف گاز طرح‌های تشویقی خوبی را ارائه کرده، به‌طوری‌که خانواری اگر در فصول سرد زمستان و در ماه‌های دی، بهمن، اسفند و فروردین زیر ۲۰۰ مترمکعب گاز مصرف کند هزینه آن صفر می‌شود.

وی با اشاره به روند اجرایی کاهش ۱۶ درصدی مصرف گاز ارگان‌های دولتی بر اساس بودجه سال ۱۴۰۰ بیان کرد: در یک ماه گذشته ۱۶ هزارپایش در این خصوص صورت گرفته که از این تعداد به سه‌هزار واحد تذکر و گاز یک‌هزار واحد هم قطع‌شده است.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان