پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
Thursday, 28 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- آنوناکی باوری است که در میان بسیاری از مهمترین تمدن‌های شکل گرفته در منطقه بین النهرین، واقع در غرب آسیا، وجود داشته است.

تمدن‌های باستانی به افسانه‌ها و داستان‌های اساطیری بسیاری اعتقاد داشتند. درواقع هر فرهنگی که در سرتاسر تاریخ این کره خاکی بوجود آمده، افسانه‌ها و باور‌های مخصوص به خودش را داشته است.

بعضی از این افسانه‌ها، در نوع خودشان بسیار عجیب هستند، اما از آنجایی که در نهایت، چیزی جز افسانه و داستان‌های اساطیری نیستند، می‌توان به سادگی از کنار آن‌ها عبور کرد یا صرفا ذهن‌های خلاقی که این داستان‌ها را خلق کرده‌اند را تحسین کرد.

اما بعضی وقت‌ها، این افسانه‌ها و داستان‌های اساطیری، یک مقدار بیشتر از چیزی که باید، عجیب می‌شوند! آن هم زمانی است که یک باور بسیار عجیب، در چندین فرهنگ مختلف، که بعضا فرسنگ‌ها و کیلومتر‌ها از یکدیگر فاصله داشته‌اند، مشاهده می‌شود. مردمان مورچه‌ای یکی از این همین باور‌های عجیب هستند.

پیش از پرداختن به خود مردمان مورچه‌ای بهتر است ابتدا شما را با یک باور عجیب باستانی دیگر آشنا کنیم. این باور عجیب، به آنوناکی  Anunnaki مشهور است و بخاطر برخی شاخصه‌های عجیبی که در آن مشاهده می‌شود، نقل محافل بسیاری از دوست داران تئوری‌های توطئه هم شده است!

 

آنوناکی؛ باوری در بین النهرین

آنوناکی باوری است که در میان بسیاری از مهمترین تمدن‌های شکل گرفته در منطقه بین النهرین، واقع در غرب آسیا، وجود داشته است. تمدن‌های باستانی بسیار مشهوری مانند سومری ها، اکدیان، بابلیان و آشوری‌ها به آنوناکی اعتقاد داشتند.

اگر خیلی ساده بخواهیم بگوییم، طبق افسانه‌های این تمدن‌های باستانی، آنوناکی نام گروهی از خدایان است که در زیر زمین زندگی می‌کردند و به انسان؛ کشاورزی، ریاضیات و بسیاری چیز‌های دیگر را آموختند. درواقع این تمدن‌های باستانی که چندین هزار سال قبل از میلاد مسیح، می‌زیستند، تمام پیشرفت‌های تکنولوژیکی خودشان را مدیون خدایان آنوناکی می‌دانستند.

طبق این افسانه ها، هزاران سال پیش، سیلی عظیم در کره زمین رخ داده و بسیاری از انسان‌ها در اثر آن سیل، کشته شده‌اند. پس از این سیل عظیم، خدایان آنوناکی، انسان‌ها را زیر پر و بال خود گرفتند و با آموزش کشاورزی، دامداری و بسیاری موارد دیگر، به آن‌ها کمک کردند تا روی پای خود بایستند و درنتیجه، انسان را از انقراض قطعی نجات دادند.

همانطور که گفته شد، داستان آنوناکی، منبع بوجود آورنده بسیاری از تئوری‌های توطئه در تاریخ معاصر شده است. در سال ۱۹۷۶ نویسنده‌ای بنام زکریا سیچین Zecharia Sitchin ادعا کرد که آنوناکی واقعا وجود داشته و درواقع یک نژاد از موجودات پیشرفته فرازمینی بوده است!

او در کتاب قطور خودش و با اشاره به برخی باور‌های دیگر تمدن‌های بین‌النهرینی، ادعا می‌کرد که این نژاد فرازمینی، برای حفر طلا به سیاره ما آمده بوده و از آنجایی که اولا بسیار پیشرفته‌تر از تمدن‌های باستانی زمینی بوده و دوما برای حفر طلا، دائما در معدن‌هایی واقع در زیر زمین سر می‌کرده، تمدن‌های بین النهرینی هم از آن‌ها به عنوان خدایانی که در زیر زمین زندگی می‌کنند، یاد کرده بودند!

اما لازم به ذکر است که بسیاری از تاریخدانان، ادعا‌های سیچین را رد می‌کنند و معتقدند بسیاری از صحبت‌هایی که او مطرح کرده، رسمیت تاریخی ندارند و صرفا برداشت‌های او از افسانه‌های کهن بوده‌اند!

اما حالا که به حد کافی با باور آنوناکی آشنا شدید، وقت آن است که برویم سراغ مردمان مورچه‌ای!

فرسنگ‌ها دورتر از بین النهرین و در قاره آمریکا، یک قبیله باستانی از سرخ پوستان وجود دارد که هنوز هم پس از گذشت هزاران سال، سنت‌های خودشان را حفظ کرده‌اند. اهالی این قبیله سرخ پوستی که هوپی Hopi نام دارد، به موجوداتی بسیار قدرتمند و پیشرفته که هزاران سال پیش در زیر زمین زندگی می‌کردند، باور دارند!

آن‌ها معتقدند هنگامی که هزاران سال پیش، یک سیل عظیم در کره زمین رخ داده، این موجودات پیشرفته، اجداد آن‌ها را به زیر زمین هدایت کرده‌اند و در آنجا به اعضای این قبیله، کشاورزی، ستاره شناسی و ریاضیات را آموزش داده‌اند!

اما اگر فکر می‌کنید تمام شباهت‌های بین آنوناکی و باور قبیله هوپی در همین داستان خلاصه شده، باید بگوییم که اوضاع، حتی از این هم عجیب‌تر است! اهالی قبیله هوپی، به آن موجودات پیشرفته‌ای که در زیر زمین زندگی می‌کردند بخاطر ظاهر عجیبشان، مردمان مورچه‌ای Ant People می‌گفتند.

نکته بسیار عجیب و قابل تامل این است که کلمه “آنوناکی” در زبان محلی این قبیله، به معنای دوستان مورچه‌ای Ant Friends است!

یک باور جالب دیگر که در میان اعضای قبیله هوپی وجود دارد، این است که وقتی مردمان مورچه‌ای به قبیله هوپی پناه دادند، بخاطر ذات مهربان و سخاوتمندی که داشتند، حاضر شدند از جیره غذایی خودشان بزنند و در عوض، غذای خودشان را با اعضای قبیله هوپی تقسیم کنند.

برخی از اهالی کنونی هوپی، معتقدند همین کار سخاوتمندانه و ایثارگرانه مردمان مورچه‌ای بوده که باعث شده مورچه‌های امروزی، انقدر موجوداتی زحمت کش و البته، لاغر باشند!

اما طرفداران تئوری‌های توطئه و مخصوصا طرفداران فرضیه فضانوردان باستانی، از مردمان مورچه‌ای هم غافل نشده‌اند! آن‌ها معتقدند در افسانه‌های قبیله هوپی، به طور غیرمستقیم به این موضوع اشاره شده که پس از پایان یافتن سیل و خشک شدن دوباره زمین، مردمان مورچه‌ای درخواست‌هایی را از اهالی این قبیله، طلب کرده‌اند.

به عنوان مثال، از آن‌ها خواسته‌اند که سازه‌هایی خاص و عجیب مانند چاکو کَنیِن Chaco Canyon را برایشان بسازند! لازم به ذکر است که طرفداران این فرضیه، معتقدند خدایان آنوناکی هم از قبیله‌های بین النهرینی چنینی درخواست‌هایی را طلب کرده بودند! اما باز هم باید به این موضوع اشاره کنیم که تمام این فرضیه‌ها، تنها در حد همان فرضیه هستند و به هیچ عنوان، حقایق ثابت شده علمی به شمار نمی‌روند.

سازه عجیب چاکو کنین که طرفداران فرضیه فضانوردان باستانی، آن را نمادی از وجود موجودات فرازمینی در کره زمین و در گذشته‌های بسیار دور می‌دانند!

یک موضوع دیگر هم که در داستان مردان مورچه‌ای و آنوناکی وجود داشت، همان بحث سیل عظیم بود. هیچ شواهد تاریخی‌ از وجود چنین سیل عظیمی که موجب نابودی بسیاری از انسان‌های کره زمین شده، توسط تاریخدانان و باستان شناسان ثبت نشده است. اما با این حال، تقریبا در تمام تمدن‌های باستانی و حتی ادیان ابراهیمی، به این سیل عظیم اشاره شده است!

این موضوع زمانی قابل تامل‌تر می‌شود که به خاطر بیاوریم تمدن‌های باستانی به هیچ عنوان توانایی برقراری ارتباط ساده با دیگر نقاط دنیا را نداشتند.

ضمن اینکه حتی اگر در رابطه با همین داستان مردان مورچه‌ای و آنوناکی، فرض را بر این بگذاریم که می‌توان از بین بین‌النهرین (عراق کنونی) با اسب به نیویورک سفر کرد، یک موضوع بسیار مهم دیگر هم وجود خواهد داشت و آن هم این است که در دوران باستان، قاره آمریکا اصلا کشف نشده بود!

یعنی درواقع اعضای قبیله هوپی، در آن دوران، هیچ ایده‌ای نداشتند که بجز قاره آمریکا، قاره‌های دیگری هم در دنیا وجود دارد و از آن طرف، اهالی دیگر قاره‌ها هم نمی‌دانستند که قاره آمریکا وجود دارد! پس مطمئنا شباهت‌های این چنینی بین افسانه‌های بین النهرین و سرخ پوستان آمریکایی، به هیچ عنوان چیزی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن عبور کرد.

انتشار این خبر دلیل بر تایید محتوای آن نمی باشد و صرفا جهت سرگرمی از سایت جدول یاب بازنشر شده است.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان