شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
Saturday, 20 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۸ ]

 

​گیلان امروز- نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس از روند کند تجهیز اراضی شالیزاری گیلان انتقاد کرد و گفت: گیلان جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد اما می‌بینیم که هزینه‌هایش ملی و بودجه‌هایش استانی است.

رسول فرخی میکال در گفت‌وگو با شبستان ، روند کند تجهیز اراضی شالیزاری گیلان را مورد انتقاد قرار داد و با تاکید بر حمایت از استان در بخش تخصیص منابع اعتباری اظهار داشت: گیلان جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد اما می‌بینیم که هزینه‌هایش ملی و بودجه‌هایش استانی است و باید این رویکرد و نگاه تغییر پیدا کند.

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه بار سنگین قانون‌گذاری در نظام جمهوری اسلامی بر عهده نمایندگان مجلس است عنوان کرد: ارتباط منطقی با دو قوه مجریه و قضائیه هم مبتنی بر همکاری، همدلی و هم‌افزایی وظیفه مجلس است و زمانی تحقق می‌یابد که این تعامل به بهترین نحو ممکن شکل بگیرد.

فرخی میکال فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و انقلابی خواندن مجلس یازدهم را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این بدان معنی است که نمایندگان دوره یازدهم مجلس در تراز انقلاب اسلامی هستند و بنابراین شاخص‌ترین وظیفه نمایندگان مجلس بازگشت به رویکرد انقلاب اسلامی و تدوین قانون کارآمد برای توسعه و آبادانی کشور است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم تذکرات و تاکیدات مجلس، دولت در راستای رفع مشکلات و تنگناهای اقتصادی گامی در خور توجه برنداشت اذعان کرد: متاسفانه هر روز شاهد کوچتر شدن اقتصاد و افزایش فقر و تبعیض سخت استانداردهای زندگی و خروج سرمایه از کشور هستیم.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس عدم ثبات اقتصادی و نرخ دو رقمی تورم و رکود اقتصادی را از دیگر مشکلات اقتصادی که جامعه هم‌اینک با آن مواجه است خواند و ابراز داشت: امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید و خدمتگذار شاهد تغییر رویکردها و بسترسازی برای حل و فصل مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی باشیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان اجرای کامل نظام رتبه‌بندی فرهنگیان و هم‌ترازی هیئت‌های علمی را هم از دیگر مواردی که باید در دستور کار ویژه قرار داشته باشد اعلام کرد و افزود: دائمی کردن حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی نیز از جمله مسائل اساسی است که مطالبه مردم بوده و باید به آن جامه عمل پوشاند.

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس در ادامه از عدم تخصیص منابع ملی به پروژه‌های گیلان انتقاد کرد و با بیان اینکه پروژه فاضلاب سیاهکل بعد از 27 سال تنها ده درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت: پروژه فاضلاب لاهیجان هم تنها 50 درصد پیشرفت داشته و می‌طلبد که دولت جدید نگاه ویژه‌ای به اعتبارات استانی به ویژه گیلان داشته باشند.

وی تجهیز اراضی شالیزاری را یکی از نیازهای اساسی استان گیلان که باید تحقق آن در تمام این سال‌ها با جدیت در دستور کار قرار می‌گرفت دانست و خاطرنشان کرد: به غیر از بحث واردات برنج در فصل برداشت که موجبات آسیب به کشاورزان را فراهم می‌سازد متاسفانه این امر هم بعد از گذشت 30 سال فقط 50 درصد پیشرفت داشته که انتظار داریم این رویه تغییر پیدا کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان