سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
Tuesday, 23 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۱ ]

 

بخش ورزش- با انجام هشت مسابقه و نبردهای حساس در شهرهای مختلف پرونده رقابت‌های این فصل لیگ برتر هم بسته شد تا عملا دوره تازه‌ای از فوتبال برای فصل آینده آغاز بشود. تیم‌ها منهای سه تیمی که در جام حذفی درگیر رقابت خواهند بود، به استراحت رفته و البته مربیان آنها با نگرانی آماده حضور در بازه نقل و انتقالات خواهند بود.

از این‌ها گذشته این ۱۱ نفر به‌عنوان آخرین تیم منتخب هفته "ورزش سه" انتخاب شده‌اند؛ آخرین تیم مجازی با حضور نفراتی که در آخرین روز از رقابت‌های لیگ برتر سرنوشت تیم‌هایشان را رقم زدند.

 

* دروازه‌بان: داوود نوشی صوفیانی(مس رفسنجان)

شاید داوود نوشی‌صوفیانی در این فصل مثل خیلی از گلرهای دیگر گل‌های بدی نیز خورده باشد، اما در بعضی هفته‌ها هم در حد یک دروازه‌بان درجه یک نمایش داده است. مسابقه شب گذشته مس مقابل ذوب‌آهن که برای محمد ربیعی بسیار حیثیتی بود از آن دسته از مسابقاتی محسوب می‌شد که داوود نوشی در  آن درخشید؛ او جلوتر از گلرهایی چون پیام نیازمند و... با دو، سه سیو عالی، خروج‌های مطمئن و البته یک پاس گل تماشایی برای محمد قاضی عنوان بهترین گلر هفته را به خود اختصاص داد.

 

* دفاع وسط: محمد مشایخ (نفت مسجد سلیمان)

محمد مشایخ که در بازی با گل‌گهر و بعد از مصدومیت بهروز نوروزی‌فرد فرصت حضور در ترکیب نفت مسجد سلیمان را پیدا کرد، در بازی با آلومینیوم اراک هم در قلب خط دفاعی تیمش به میدان رفت و نمایش خوبی از خود به نمایش گذاشت؛ بطوری که نفت بازی را با پیروزی یک بر صفر پشت سر گذاشت. محمد مشایخ 22 ساله که سابقه بازی در شاهین بوشهر و ذوب‌آهن را در کارنامه دارد، در حالی در خط دفاعی بدون نقص بازی کرد که پست اصلی‌اش هافبک دفاعی است و حالا با ماموریت جدیدی که در بازی با آلومینیوم اراک پیدا کرد مشخص شد که بازیکن دو پسته است و در صورت لزوم می‌تواند در خط دفاعی هم به میدان برود.

 

* دفاع وسط: هادی محمدی (تراکتور)

محمدی مدافع کهنه‌کار تراکتورسازان در نهایت با خاطره‌ای خوش رقابت‌های این فصل لیگ برتر را به پایان برد. او در مسابقه‌ای که شاید نگران سقوط ذوب‌آهن، تیم همیشگی‌اش بود نمایش کاملی از یک دفاع وسط را مقابل سایپا به نمایش گذاشت و به اعتقاد اغلب هم‌تیمی‌هایش یکی از بهترین‌های زمین بود. شاید بقای ذوب در لیگ انگیزه اصلی هادی برای نمایش در پیراهن سرخ تراکتور بود و البته شاید هم اتفاقات قبل بازی به او بر خورده بود. در نهایت او با خاطره‌ای خوش بازی‌هایش در تبریز را به پایان رساند.

 

* دفاع راست: میلاد شیخ فخرالدینی(تراکتور)

میلاد فخرالدینی یکی از قدیمی‌ترین بازیکنان لیگ برتر ایران محسوب می‌شود. هنوز هم می‌شود از او نمایش‌های خوبی را به چشم دید. او در دیدار پرگل روز گذشته تیمش مقابل سایپا یکی از ارکان برد فوق‌العاده تراکتورسازان و کسب عنوان چهارمی لیگ برای فیروز کریمی بود که از روی سکوها تیمش را هدایت می‌کرد. فخرالدینی با این نمایش به ادامه حضور خود در لیگ برتر مهر تایید زد.

 

* دفاع چپ: وحید امیری (پرسپولیس)

هافبک پرسپولیس مقابل پیکان بازی را در پستی که مدت‌ها است در آن بازی می‌کند، شروع کرد. او در شرایطی به‌عنوان دفاع چپ عملکرد خوبی داشت که پیکان در بازی‌های گذشته از سمت راست پی‌ریزی حملات زیادی را کرده بود، اما هافبک ملی‌پوش سرخ‌ها اجازه نداد شاگردان تارتار نفوذ خاصی از سمت او داشته باشند. همچنین امیری با توجه به خصوصیات هجومی‌ای که دارد، در  حمله نیز بسیار موثر بود و پاس گل دوم تیمش را نیز به احمد نوراللهی داد. امیری وقتی تیمش در نیمه دوم نیاز به گل نداشت و می‌خواست نتیجه را حفظ کند، با تغییر سیستم یحیی گل‌محمدی به خط هافبک رفت و در آنجا نیز با وجود اینکه پست تخصصی‌اش نبود، توانست روز خوبش را تکمیل کند. چپ پای پرسپولیس حالا در اوج پختگی در بازی آخر که بازی قهرمانی نیز بود، برای موفقیت گام بزرگی برداشت و طبیعی است که یکی از نفرات محبوب سرخ‌ها باشد.

 

* هافبک‌ها

شاهین ثاقبی(نساجی)

در روز غیبت اکبر صادقی، محمود قائدرحمتی و رضا دهقانی، این فرصت برای بازیکنان جایگزین نساجی آمد تا خودی نشان بدهند که یکی از آنها شاهین ثاقبی بود؛ او مقابل گل‌گهر نمایش پرتلاش و فوق العاده‌ای را از خود نشان داد و یکی از بهترین بازیکنان زمین در روز خوب نساجی در سیرجان بود. ثاقبی که سابقه بازی در ملوان، تراکتور، ماشین‌سازی و پیکان را دارد به دلیل مصدومیت در این فصل کج‌دار و مریز در بازی‌ها به میدان رفت، اما قصد دارد در سال آینده همانی باشد که همه از او انتظار دارند.

سامان نریمان‌جهان(تراکتور)

سامان نریمان‌جهان بعد از جدایی شجاعی و دژاگه باتوجه به سابقه حضور قبلی در تراکتور به نوعی قدیمی‌ترین بازیکن تیم محسوب می‌شد. او در سخت‌ترین بازی فصل که بازیکنان از نظر روحی در شرایط خوبی نبودند، در نقش یک رهبر در میانه میدان ظاهر شد. نقش سامان در برد پنج گله تراکتور غیرقابل انکار بود. او در جریان اکثر برنامه‌های تهاجمی تیمش قرار داشت؛ پاس گل داد، گل زد و حتی در طول بازی چندین بار نکات تاکتیکی مورد نیاز را از داخل زمین به مربیان تیم انتقال داد.

رضا میرزایی (سپاهان)

تعویض طلایی محرم نویدکیا که در بین دو نیمه به جای احسان حاج صفی به میدان آمد، ورق بازی را برگرداند. بازیکنی که قرار بود در نقل و انتقالات نیم فصل با یکی از بازیکنان استقلال معاوضه شود، در نهایت در جمع زردپوشان اصفهانی ماندگار شد و یک تنه باعث شکست تیم مجیدی شد. میرزایی دقایقی پس از ورود به زمین، در مصافی تک به تک با حسینی به زیبایی دروازه استقلال را باز کرد. او چند دقیقه بعد در موقعیت مشابهی قرار گرفت و ضربه فنی و دیدنی او را گلر آبی‌ها به سختی راهی کرنر کرد. میرزایی پس از فرار از قلب دفاع استقلال و استفاده حداکثری از آفسایدگیری آنها، شهباززاده را در مقابل دروازه خالی حسینی قرار داد و او کاری جز باز کردن دروازه حسینی نمی‌توانست انجام دهد. یک گل و یک پاس گل و آزار شدید خط دفاعی استقلال، خلاصه عملکرد فوق العاده میرزایی در ۴۵ دقیقه بود.

طالب ریکانی (نفت آبادان)

حق طالب ریکانی بود که آخرین گل این فصل نفت آبادان را بزند. در مسابقه‌ای تشریفاتی که در هوای گرم آبادان و در غیاب هواداران برگزار می‌شد یکی دو بار شانس خود را روی ضربات مورد علاقه‌اش شوت از راه دور امتحان کرد و در نهایتی گلی متفاوت با آنچه در ذهن داشت را به ثمر رساند تا تیمش با پیروزی ۲-۱ مقابل ماشین‌سازی از زمین خارج شود. برای کاپیتان و یار وفادار نفتی‌های آبادان که سمبل موفقیت بازیکنان بومی در جنوب محسوب می‌شود آرزوی ادامه این درخشش در سال جدید را داریم.

 

* مهاجمان

مهدی عبدی (پرسپولیس)

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که مهدی عبدی جوان خط حمله پرسپولیس مقابل پیکان به جای عیسی آل‌کثیر از ابتدا به میدان برود، اما یحیی گل‌محمدی این تصمیم را اتخاذ کرد و البته پاسخ اعتمادش را نیز گرفت. مهدی عبدی جمعه شب بارها خط حمله پیکان که خیلی سخت باز می‌شد را اذیت کرد و توانست چندین بار خودش را در موقعیت گلزنی قرار بدهد. او در دقایق ابتدایی نیز با تیزهوشی خودش توانست گل اول بازی را بزند تا تیمش تحت فشار قرار نگیرد و راحت‌تر مسابقه آخر لیگ برتر را دنبال کند. گلی که عبدی زد، روی فرصت طلبی او بود که نشان داد این بازیکن چقدر می‌تواند در مواقع حساس عصای دست تیمش در خط حمله شود. این مهاجم جوان به‌عنوان زوج شهریار مغانلو در خط حمله، یکی، دو بار هم با حرکاتش او را در موقعیت گلزنی قرار داد که البته این فرصت‌ها از دست رفت.

گادوین منشا(گل‌گهر)

منشا لیگ بیستم را فوق‌العاده آغاز کرد. او در ۷ هفته ابتدایی ۹ بار برای گل‌گهر گلزنی کرد و سپس دچار افت شد، اما مهاجم نیجریه‌ای سیرجانی‌ها در هفته‌های پایانی لیگ برتر، به روند گلزنی بازگشت. او روز گذشته از دقیقه ۶۰ به جای مرتضی تبریزی به بازی آمد و موفق به ثبت دومین دبل خود در لیگ بیستم شد. گل اول را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و گل دوم را روی توپ گیری و پاس استثنایی سعید صادقی، با شلیکی پرقدرت و غیرقابل مهار به تور دروازه نساجی چسباند. او و هم‌تیمی‌هایش نتوانستند به گل پیروزی برسند و رتبه چهارم جدول را به تراکتور واگذار کردند و حالا قهرمانی در جام حذفی تنها شانس آنها برای آسیایی شدن است. منشا در پایان با ۱۴ گل به کارش در لیگ برتر پایان داد که آمار بسیار خوبی برای او محسوب می‌شود.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان