شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
Saturday, 20 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۸ ]

 

گیلان امروز- مدیرکل و محیط بانان حفاظت محیط زیست گیلان با حضور بر مزار شهید ناصر پیروی به مقام شامخ این جنگلبان شهید ادای احترام کردند.

به مناسبت شانزدهمین سالگرد شهادت جنگلبان شهید ناصر پیروی، رئیس اسبق اداره منابع طبیعی شهرستان ماسال، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان به همراه معاونان، روسای ستادی و شهرستان‌ها و جمعی از محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست استان، روز گذشته در مراسمی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با حضور بر مزار آن شهید والامقام در آسیابر شهرستان سیاهکل و نثار تاج گل یاد و خاطره این شهید انفال را گرامی داشتند.

ساسان کفایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در این مراسم گفت: شهید پیروی از جمله شهدای مدافع انفال الهی است که در راه حفاظت از آب و خاک و کیان مملکت مظلومانه و ناجوانمردانه به شهادت رسید و در مسیر حفظ و صیانت از عرصه‌های طبیعی و جنگل‌ها از جمله مدیران موفق و متعهدی بود که خدمات ارزنده او برای همیشه در یاد‌ها خواهد ماند.

او با اشاره به شهادت محیط بانان سرفراز، شهید مهدی مجلل و میکائیل هاشمی از شهدای اخیر محیط زیست کشور افزود: این شهیدان و سایر شهدای محیط زیست و منابع طبیعی، نماد‌های بنیادین اخلاق خواهند بود و رفتار و منش آن‌ها برای جنگل بانان، محیط بانان و همه آن‌هایی که در حفظ انفال عمومی برای نسل‌های آتی می‌کوشند الگویی جاودانه و در تاریخ ماندگار خواهد بود.

شهید مهندس ناصر پیروی، رئیس اسبق منابع طبیعی ماسال در سال ۱۳۸۴ پس از سال‌ها مبارزه قاطع با قاچاقچیان چوب و غارتگران جنگل و جلوگیری از تجاوز آنان به انفال الهی، نهایتا توسط همان اشرار ربوده شد و به طرز مظلومانه‌ای به شهادت رسید.شهید انفال، جنگلبان ناصر پیروی، در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۴ در مسیر عزیمت به محل کار ربوده شد.

پس از چند روز جستجو، پیکر بی جان او در منطقه جنگلی هفت دغنان شهرستان صومعه سرا پیدا شد و در نهایت در زادگاهش به خاک سپرده شد.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان