شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
Saturday, 20 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۸ ]

 

گیلان امروز- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از افزایش ۱۲ درصدی تعداد وقوع آتش سوزی در عرصه های جنگلی استان گیلان خبر داد و گفت: از مردم و گردشگران می‌خواهیم غفلت را کنار بگذارند.

میرحامد اختری در گفت‌وگو با شبستان افزایش 12 درصدی تعداد وقوع آتش سوزی در عرصه های جنگلی استان گیلان طبق آمارهای سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: از مردم و گردشگران می‌خواهیم  غفلت را کنار بگذارند و در صورت مشاهده هرگونه حریق مراتب را اطلاع دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه افزایش دما، متعاقب آن وزش بادهای گرم و غفلت گردشگران از جمله عوامل اصلی وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها است عنوان کرد: بر اساس آمارها در سال گذشته حدود 287 فقره حریق در سطح 410 هکتار از عرصه های جنگلی استان گیلان به وقوع پیوست.

اختری شرایط امسال همزمان با افزایش دمای هوا و همچنین کاهش بارندگی ها در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: مجموعه عوامل یاد شده جنگل ها و مراتع استان گیلان را مستعد آتش سوزی می کند بنابراین انتظار داریم مردم و گردشگران احتیاط‌های لازم را داشته باشند تا از وقوع آتش‌سوزی خودداری شود.

وی پل‌های ارتباطی مردم و گردشگران با مرکز امداد جنگل و مرتع را برشمرد و اضافه کرد: مردم و گردشگران در صورت مشاهده هرگونه حریق و یا تصرف اراضی ملی و قاچاق چوب می‌توانند با شماره های 1504 و 139 امداد جنگل و مرتع تماس گرفته و مراتب را جهت رسیدگی اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان وجود 86 میلیون هکتار مرتع در سطح کشور که 245 هزار هکتار آن سهم استان است را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد:‌ انتظار داریم مردم و مرتع‌داران از این نعمت‌ها و موهبت‌های خدادادی استفاده بهینه داشته باشند و از بروز هرگونه آسیب به آن جلوگیری به عمل آورند.

اختری در پایان عزم و اراده ملی برای مبارزه با تخریب و تصرف اراضی ملی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: از آن جا که منابع طبیعی رابطه مستقیمی با حیات انسان‌ها دارد بنابراین برای حفاظت و صیانت از این داشته‌ها نیازمند برنامه‌ریزی، تدبیر، پیگیری‌های مستمر و همکاری و همراهی همه مردم هستیم.

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان