جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- کمربندی خمام یکی از نقاط تصادف خیز جاده‌ای گیلان است. اوایل بهمن ماه گذشته وقوع یک رشته تصادفات زنجیره‌ای دراین کمربندی بار دیگر ضرورت ترمیم نقاط حادثه خیز جاده‌ای را در این محور برون شهری پرتردد استان عیان کرد. این کمربندی درحد فاصل دو شهرستان انزلی و رشت و منطقه آزاد انزلی به دلیل تاریکی، لغزندگی و پیچهای زیاد، تصادفات زیادی رخ می‌دهد.

پیشتر«روح‌الله عاشوریان» فرمانده پلیس راه رشت – انزلی با اشاره به وقوع تصادف زنجیره‌ای متعدد در این کمربندی با تأکید بر اینکه حدود ۱۲ عدد تیر چراغ برق درمحور کمربندی خمام خاموش است، گفته بود: تصادفات اخیر دراین‌ مسیر از ساعت۰۲۰ الی ۲۴ رخ داده و تاریکی به‌عنوان یکی‌از دلایل اصلی حوادث مطرح است.

وی افزود: مکاتبات لازم در این باره و نیز ترمیم گاردریل میدان ولیعصر (عج) با اداره‌ی راه انجام شده است.

 درهمین رابطه «نیما شفقی» رییس اداره‌ی راهداری شهرستان رشت به مرور از دزدی کابلهای برق و روشنایی کمر بندی خمام گلایه کرد.

رییس راهداری رشت به مرور گفت: اداره‌ی راهداری رشت در این منطقه با شرایط سختی درباره‌ی دزدی کابلهای برق هوایی و زیر زمینی مواجه است. تا کنون در دو مرحله به مبلغ ۵۰ میلیون و ۱۰۰ میلیون تومان از طریق اسناد خزانه و اعتبارات شهرستانی، کابل برق و روشنایی خریداری و به پیمانکار برای اجرا به صورت زیر زمینی در کمربندی و به شکل هوایی در پل خمام تحویل شد که بعد از نصب و اجرا دزدیده شدند.

شفقی با انتقاد از این موضوع خواستار ورود نیروی انتظامی و رصد بیشتر از محورهای کمربندی شهرستان رشت شد و اضافه کرد: برای خریداری مجدد کابلهای برق و روشنایی محور کمربندی خمام، نیازمند تصویب اعتبارات شهرستانی و تامین منابع مالی هستیم. بطوریکه پیش ازاین برای این محور ۸۰ میلیون تومان فقط برای روشنایی هزینه انجام شده بود.

وی از رفع مشکل روشنایی مجدد کمربندی خام تا پیش از نوروز خبر داد و افزود:روشنایی و ایمنی از الزامات جاده و محورهای تردد نیست و با خط کشی و نصب علایم، ایمنی لازم انجام شده است در حال حاضر موضوع سرقت کابلها دغدغه راهداری شده است که هر چه زودتر نیروی انتظامی باید دراین خصوص ورود کند.

رییس اداره راهداری رشت در پاسخ به ضرورت اصلاح میدان کمربندی به دلیل وقوع تصادفات نیز پاسخ داد: جلساتی با شهرداری خمام برگزار شده و بعد از تأیید اداره کل راه و شهرسازی، اصلاحات هندسی و کوچک شدن میدان انجام می‌شود.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان