جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

 

گیلان امروز- سفره صیادان گیلانی از آستارا تا چابکسر در آستانه نوروز با افزایش ۴۵ درصدی صید انواع ماهیان استخوانی رونق گرفت.

مدیر کل شیلات گیلان با بیان این مطلب به ایرنا گفت: از ۲۲ مهر ۱۴۰۱ تا پایان دهه دوم اسفندماه یک هزار و ۸۷۱ تن انواع ماهیان استخوانی در گیلان صید شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد رشد داشت.

کوروش خلیلی اظهار کرد: صیادان گیلانی موفق شدند هزار و ۱۶۷ تن کفال (۶۲ درصد)، ۶۷۲ تن ماهی سفید ( ۳۷ درصد) و ۳۲ تن سایر گونه ها دیگر شامل سیم، سوف، انواع کولی ها (۲درصد) صید کنند.

وی ارزش ناخالص یک هزار و ۸۷۱ تن ماهی صید شده را سه هزار و ۱۶۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: متوسط صید در هر مرحله پره کشی (cpue) ۱۲۰ کیلوگرم بود که نسبت به سال قبل ۶۱ درصد افزایش داشت.

صید پره به روش صید ساحلی روشی غیرفعال بوده که به مدیریت زمان و توان اقتصادی نیاز دارد لذا شیلات گیلان روش هایی را برای افزایش بهره وری در شرکت های تعاونی پره استان اعمال کرده است.

گیلان از کانون های صیادی در شمال کشور است که چهار هزار صیاد در قالب ۵۰ شرکت تعاونی پره از ۲۰ مهر تا ۲۰ فروردین ماه سال بعد در ۳۰۰ کیلومتر آب های ساحلی استان به صید ماهی می پردازند.

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان