جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
Friday, 19 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

 

گیلان امروز- مدیر کل انتقال خون مازندران از کاهش چشمگیر ذخایر خونی استان خبر داد و گفت: افرادی که شرایط اهدای خون را دارند در این روز های پایانی سال به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند و مارا در تامین خون و فرآورده های مورد نیاز ۴۷ مرکز درمانی و بیماران خاص به ویژه تالاسمی ها کمک کنند.

دکتر محمدی فیروزجایی با اشاره به افزایش اعمال جراحی و افزایش درخواست مراکز درمانی، از دارندگان همه گروه های خونی خواست با اهدای خون در روز های پایانی سال به جبران کمبود منابع خونی کمک کنند.

او  افزود: به دلیل مشغله مردم در روز های پایانی سال برای عید نوروز و ماه مبارک رمضان، تعداد مراجعه به پایگاه های انتقال خون کاهش یافته است، در حالیکه اعمال جراحی در مراکز درمانی با حجم بیشتری در حال انجام است و بیماران عزیز تالاسمی قبل از تعطیلات نیازمند دریافت خون هستند.

دکتر محمدی فیروزجایی همچنین به ساعات فعالیت پایگاه های انتقال خون در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: پذیرش داوطلبان اهدای خون در ایام نوروز به غیر از روز های یکم، سوم و سیزدهم فروردین در مابقی روز های تعطیل برقرار خواهد بود.

مدیر کل انتقال خون مازندران افزود: در پایگاه های انتقال خون ساری، بابل، آمل، تنکابن، بهشهر و قائم شهر در روز دوم فروردین صبح از ساعت ۹ تا ۱۳ و روز های تعطیل چهارم، یازدهم و دوازدهم فروردین حدود یک ساعت پس از افطار تا ساعت ۲۴ نسبت به پذیرش داوطلبان اهدای خون اقدام می شود.

 

او گفت: پایگاه انتقال خون چالوس و مرکز ثابت خونگیری رامسر و نور روز های دوم، چهارم، یازدهم و دوازدهم فروردین از ساعت ۹ تا ۱۳ فعال و آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود.

مدیرکل انتقال خون مازندران افزود: ۵ پایگاه انتقال خون در شهرستان های ساری، بابل، آمل، تنکابن و بهشهر در روز های عادی ماه مبارک رمضان در دوشیفت کاری، صبح ها از ساعت ۸ تا ۱۳ و شب ها حدود یک ساعت بعد از افطار تا ساعت ۲۴ آماده خدمت رسانی به اهداکنندگان خون است.

دکتر محمدی فیروزجایی افزود: مرکز ثابت خونگیری قائم شهر شب ها بعد از افطار تا ساعت ۲۴، پایگاه انتقال خون چالوس و مرکز ثابت خونگیری نور و رامسر نیز در روز های عادی ماه مبارک فقط در شیفت صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ و در گلوگاه روز های شنبه و چهارشنبه از ۸ تا ۱۳ فعال خواهند بود.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان