جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز، سعید سیمیاری همدم- در پی سفر رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه و حضور در سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه ، آقای مهدی ضیغمی معاون سازمان توسعه تجارت ایران که برای سفر کاری به آستراخان سفر داشت با هیئت همراه در طی هفته جاری  از سرای تجاری ایرانیان در آستراخان بازدید کرد.

به گزارش گیلان امروز ، در این بازدید که آقای پورسید معاون اقتصادی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آستراخان نیز حضور داشتند ، هادی تیزهوش تابان مدیرعامل سرای تجاری ایرانیان در آستراخان توضیح کاملی از شکل‌گیری این سرای تجاری ارایه داد  و آمادگی این سرای تجاری را برای خدمات‌رسانی به سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی اعلام کرد.

سرای تجاری ایرانیان، دوم آبان سال 1396 طی سفر هیاتی از اتاق ایران به سرپرستی رئیس اتاق ایران در شهر آستراخان تأسیس شد. این مرکز یکی از پایگاه‌های ایرانیان در روسیه است که می‌تواند با برنامه‌ریزی هدفمند در زمینه بازاریابی با توجه به نیاز و سلایق بازار در روسیه، حضور ایران را در این کشور تقویت کند.

این مرکز شامل ساختمانی دو طبقه در مرکز شهر آستراخان در منطقه کیروفسکی، خیابان کراسنایا نابرژنایا در زمینی به مساحت 1500 متر و زیربنای 1021 مترمربع، آماده ارائه خدمات و تجار و فعالان اقتصادی ایرانی است.

هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق رشت که همزمان مدیرعاملی این سرا را عهده دار ‌‌است و مسوولیت ریاست اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه نیز بر عهده وی می باشد،  در مورد روند فعالیت این مرکز، گفت: شهر بندری آستراخان در دهانه رودخانه ولگا و دریای خزر قرار دارد و یک شاهراه آبی و زمینی است. به همین دلیل سرای تجاری ایرانیان را در این منطقه دایر کردیم. البته فعالیت این مرکز تنها محدود به تجار ایرانی نمی‌شود. بازرگانان روسی که قصد کار در ایران را دارند می‌توانند اطلاعات موردنیاز خود را از طریق این مرکز و نمایندگان حاضر در آن دریافت کنند.

این فعال اقتصادی تشریح کرد: پیش از تأسیس این مرکز، یکی از مشکلات اصلی تجار ایرانی در بازار روسیه عدم شناخت آنها از توانمندی‌های ما بود. بنابراین تصمیم گرفتیم محلی را ایجاد کنیم که علاوه بر معرفی جامع و کامل توانمندی‌های کشور، اطلاعات لازم در مورد بازار روسیه را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

رئیس اتاق رشت تأکید کرد: همه شرکت‌های تولیدی از سراسر ایران که آمادگی کار در بازار روسیه را دارند، می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند. از طرفی سرای تجاری ایرانیان محلی است که می‌تواند علاوه بر اطلاعات ضروری، دفاتری را در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار دهد تا روند فعالیت‌های تجاری خود را دنبال کنند.

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان