جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- فردی که با وعده فروش تلفن همراه در فضای مجازی از ۶۰ نفر در کشور هفت میلیارد ریال کلاهبرداری کرد، در آمل دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: فردی که با وعده فروش تلفن همراه درفضای مجازی از ۶۰ نفر از هموطنان کل کشوربه مبلغ هفت میلیارد ریال کلاهبرداری می‌کرد، با تلاش کارشناسان پلیس فتا شهرستان آمل دستگیر شد.

سرهنگ سامع خورشاد افزود: در پی مراجعه چندین نفر به پلیس فتا شهرستان آمل با در دست داشتن مرجوعه قضایى و درخواست رسیدگى به شکوائیه‌های خود را مبنى بر کلاهبردارى از طریق شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام با آگهی جعلی فروش تلفن همراه عنوان کردند؛ در این خصوص موضوع به طور ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او با بیان اینکه در تحقیقات پلیس مشخص شد، از افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه و دریافت مبلغ واریزی ارزانتر ازقیمت بازار درشبکه اجتماعی پیج مشخص اینستاگرامی کلاهبرداری شده است، گفت: ماموران پلیس فتا آمل پس از اقدامات فنی و تخصصی متهمان این پروند‌ها را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی متهم را دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا مازندران افزود: متهم پس از دستگیری به برداشت غیرمجاز از حساب ۶۰ هموطنان کل کشور در پوشش شبکه‎‌های اجتماعی اینستاگرام اعتراف کرده؛ تعداد شکات هم درحال افزایش می‌باشد و مبالغ کلاهبرداری شده ازهموطنان تا کنون هفت میلیارد ریال بر آورد شده است.

سرهنگ خورشاد توصیه کرد: اغلب شهروندان قبل از بررسی اصالت کالا و هویت فروشنده اقدام به خرید کالا می‌کنند و ناآگاهانه وارد یک معامله بی اساس می‌شوند در حالیکه باید در نظر داشت، تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نمی‌باشد، زیرا افراد سودجو این فضا را به عنوان مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب می‌کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان