پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
Thursday, 28 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

 

گیلان امروز- طی هشت ماه گذشته ۳۱ واحد تولیدی راکد در گیلان جهت احیاء تعیین تکلیف شده‌اند. 

تیمور پورحیدری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری گیلان عنوان کرد: مشکلات این تعداد واحدهای تولیدی راکد در زمینه اختلاف نظر با بانک‌ها، مرتفع شده‌ و دوباره احیا خواهند شد.

وی با بیان اینکه طی هشت ماه گذشته ۳۱ واحد تولیدی راکد در گیلان جهت احیاء تعیین تکلیف شده‌اند، افزود: از سوی صنعت، معدن و تجارت سهمیه‌های مواد اولیه و تسهیلات سرمایه در گردش تامین و برقرار شده و برای به روزرسانی برخی از ماشین آلات آنها نیز در قالب تسهیلات بازسازی و نوسازی بر اساس تبصره ۱۸ و قانون رفع موانع تولید اقداماتی انجام می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه موضوعات و مشکلات ۳۲ واحدهای تولیدی و صنعتی نیز در جلسه امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و تعیین تکلیف شد، افزود: عمده مشکلات این واحدها کمبود نقدینگی، اختلافات بانکی و جرائم تامین اجتماعی بود.

یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در جلسه امروز، ایجاد تفاهم نهایی بانک ملی با شرکت ایحاگستر " صنایع چاپ و بسته بندی" بود، این شرکت با گذشت بیش از ۱۰ سال طی پیگیری های میدانی متعدد فعلا 2خط آن فعال شده و بقیه خطوط تولید نیز در انتظار تفاهم و همکاری قطعی بانک ملی برای ایجاد اشتغال ۵۰۰ نفر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و همکاری های لازم بانک ها گفت: سیاست های انقباضی در این استان به مراتب بیشتر از سایر استان های کشور است.

محمداسحاقی اظهار داشت: اینکه در جنگ اقتصادی قرار داریم را از زبان مسئولان شنیده ایم، این جنگ تیر و ترکش دارد پس همه ما باید بپذیریم و همکاری های لازم را برای رفع مشکلات اقتصادی در حوزه های مختلف تولیدی و صنعتی داشته باشیم.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان