جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت: ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی باند پرواز فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری با پیگیری‌های مسئولان ارشد استان در سطح ملی و اراده دولت سیزدهم تخصیص یافت.

سعداله وطن‌خواه در گفت و گو با ایرنا افزود: معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مدیرکل توسعه و عمران این شرکت مدتی پیش از زیرساخت های موجود فرودگاه بین المللی ساری بازدید کردند تا بهینه سازی برخی از این امکانات با اعتبارات ملی انجام شود.

وی با بیان این که، فرودگاه شهدای ساری به عنوان تنها فرودگاه بین المللی مازندران پروازهای داخلی و خارجی دارد که تمامی این پروازها بر روی تنها یک باند پرواز به طول ۲ هزار و ۷۰۰ متر انجام می شود، ادامه داد: برای مرمت و بهسازی این باند شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور ۳۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران خاطر نشان کرد: باند پرواز فرودگاه ساری به دلیل نداشتن زهکش مناسب و استاندارد و خاکی بودن کناره های آن، همواره بعد از بارش باران، ایجاد لایه هایی در مسیر باند می تواند ایمنی مسیر پرواز هواپیماها را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت: با تخصیص این میزان اعتبار ۸۰۰ متر از طول باند پرواز فرودگاه ساری بهسازی و مرمت می شود و در برنامه های طولانی مدت آسفالت و بهینه سازی مابقی مسیر این باند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی یکی از موانع پروازی در این فرودگاه را وجود دکل های برق انتهای باند عنوان کرد و ادامه داد: این دکل ها از سال ۱۳۴۸ در این محل نصب شد و از همان زمان تاکنون به دلیل ارتفاع زیاد همواره به عنوان عامل خطرآفرین پرواز هواپیماها به شمار می رفت که برداشتن این دکل ها به طول بیش از یکهزار و ۴۰۰ متر از مسیر از جمله این اقدامات است.

وطن خواه متوسط انجام پرواز سالانه در فرودگاه ساری را چهار هزار و ۳۰۰ سورتی عنوان کرد و اظهارداشت: فرودگاه بین المللی شهدای ساری در زمان حاضر با در اختیار داشتن متوسط ۱۰ درصد پرواز هفتگی، از عملکرد بالاتری در مقایسه با ۲ فرودگاه نوشهر و رامسر برخوردار است و در مدت یکسال اخیر تلاش هایی برای افزایش تعداد خطوط پروازی در فرودگاه ساری انجام شده که این موضوع باعث تحقق و فعال شدن خط پروازی عسلویه، تبریز و اصفهان به ساری شد.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان