جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- فرماندار شهرستان بندرانزلی گفت: اگر به موقع فکری برای حوضچه پر شده تالاب بندرانزلی نکنیم، در آینده نزدیک با معضل سیل مواجه می‌شویم.

محمد پور خوش سعادت در دومین جلسه پدافند غیر عامل شهرستان بندرانزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرد سال همچنین آغاز مدارس و حضور دانش آموزان در محیط آموزشی شهروندان جدیت بیشتری برای تزریق دز سوم واکسن کرونا داشته باشند.

وی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بندرانزلی همه رسانه های شهرستان را ملزم به تبلیغ تزریق دز سوم واکسن کرونا کند؛ همچنین اداره تبلیغات اسلامی نیز این موضوع را در مساجد تبلیغ کند.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه همه مدارس و ادارات باید از سوی آتش نشانی بازبینی شود، افزود: همه مراکز پرتردد از جمله کلینیک‌ها و آموزشگاه ها نیز باید گواهی آتش نشانی کسب کنند بسیاری از آموزشگاه ها شرایط مناسبی ندارند و ساختمان ها قدیمی و تو در تو بوده و بر روی دیوار هیچ کدام از آنها کپسول آتش نشانی وجود ندارد.

پور خوش سعادت با تاکید بر آمادگی همه ادارات دولتی برای در اختیار قرار دادن ماشین هایی که قابلیت نصب برف روب برای زمان بارش شدید برف داشته باشند، گفت: باید به فکر تالاب انزلی باشیم زیرا حوضچه تالاب پر شده و در آینده علاوه بر آمادگی در هنگام بارش برف و پیش‌بینی آمادگی های لازم برای اطفای حریق باید نسبت به وقوع سیل در سطح شهرستان نیز توجه داشته باشیم؛ مگر اینکه به فکر تالاب باشیم و از وقوع چنین اتفاق ناخوشایندی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان مجموعه ایمن برای مسافران می خواهم نه تعدد مراکز گردشگری، تصریح کرد: حفظ جان مسافران بسیار مهم است و از دستگاه های مربوطه نیز این مسئله را مطالبه داریم.

رسول سهمانی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرانزلی نیز، اظهار کرد: امسال در اراضی تالابی بندر انزلی شاهد چندین فقره آتش‌سوزی بودیم که به دلیل پس‌روی آب همچنین سودجویی عده‌ای فرصت‌طلب با هدف تصرف زمین‌های تالابی رخ داد.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های قضایی صورت گرفته، چهار نفر به عنوان سردسته اصلی این آتش‌افروزی‌ها دستگیر شدند، افزود: عمده آتش‌افروزی‌ها در سه منطقه سنگاچین، ماراگوده و تربه‌گوده رخ داده بود.

سهمانی با بیان اینکه نیاز به ماشین‌آلات و ماشین‌های تانکردار برای مقابله سریع با آتش‌سوزی‌ها هستیم، تصریح کرد: علی‌رغم تعداد کم نیروها ولی در زمان بروز حادثه، سرعت عمل همکاران بسیار خوب است و با تجمیع نیرو و قوا در اسرع وقت و با قوت سر صحنه حاضر شده و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

مهرداد رضاپور، رئیس آتش‌نشانی شهرستان بندرانزلی نیز در ادامه، اظهار کرد: طی شش ماهه امسال ۱۱۱۷ عملیات توسط آتش‌نشانی در سطح شهرستان انجام شده که از این میزان ۶۴ مورد حریق منازل مسکونی و در حدود ۶۰۰ مورد حریق مربوط به جنگل، تالاب و مراتع بود.

وی افزود: با توجه به تقسیم‌بندی پنج کارگروه در حوزه پدافند غیرعامل شهرستان و وظایفی که برای آتش‌نشانی محول شد، شناسایی ساختمان‌های پرخطر انجام شد که در بندر انزلی ساختمان‌های بالای شش طبقه که پله فرار ندارند در این دسته قرار می‌گیرد.

رئیس آتش‌نشانی شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه ارائه آموزش علمی در سطح مدارس طی دو سال اخیر به علت کرونا انجام نشده بود، تصریح کرد: از امروز آموزش‌های مربوطه در سطح مدارس و ادارات شهرستان با جدیت آغاز شده است.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان