جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
Friday, 19 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

 

بخش ورزش- پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است تیم ملی در سمت چپ و راست دفاعی و بازیساز با مشکل مواجه است و تا آغاز جام جهانی باید این نقاط ضعف برطرف شود و نیم نگاهی هم به قهرمانی جام ملت‌های آسیا داشته باشیم.

ناصر ابراهیمی، پیرامون آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال ایران بعد از حضور کارلوس کی‌روش اظهار داشت: اکثر بازیکنان فعلی تیم، در زمان کی‌روش هم ملی‌پوش بودند. میانگین سنی تیم بالا و خیلی از بازیکنان سابقه بازی در کشورهای اروپایی را دارند و این مسئله از تجربی به تیم ملی کمک می‌کند. از طرف دیگر بازیکنان بنابر هر دلیلی بهتر از گذشته در زمین حاضر می‌شوند. شاید علاقه بازیکنان نسبت به کی‌روش، یا تسلط و مدیریت او روی تیم باعث ارائه بازی بهتر شده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر دیگر حضور در جام جهانی برای ما مسئله نیست بلکه، کسب نتایج بهتر در این تورنمنت برای ما مدنظر است. کی‌روش باید بتواند در این رقابت‌ها نتایج بهتری کسب کند. تیم ما با استعدادهایی که دارد پتانسیل صعود از گروه را دارد. به نظرم می‌توانیم مقابل آمریکا و ولز نتایج خوبی بگیریم. با انگلیس هم اگر چه رقابتی چالشی داریم، اما همه چیز در روز مسابقه تعیین می‌شود. شرایط روز مسابقه، ارنج تیم‌ها، اشتباهات فردی و... می‌تواند نتیجه را تعیین کند. 70 درصد شانس صعود از گروه را داریم.

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: سبک بازی ایران همانند گذشته مانند دیدارهای آرژانتین و نیجریه کماکان دفاعی است. کی‌روش قطعاً تلاش می‌کند روی ضدحملات به دنبال گلزنی باشد. به نظرم تیم مقابل سنگال در نیمه دوم بهتر ظاهر شدیم اما مقابل اروگوئه از همان ابتدا بازی منسجمی ارائه دادیم. در مورد نقاط ضعف تیم باید بگویم که مثلا صادق محرمی در بازی اول خیلی خوب ظاهر شد اما مقابل سنگال چند اشتباه داشت. در مورد سمت چپ دفاع هم باید مراقب باشیم. با توجه به اینکه میانگین سنی تیم در این نقطه بالا است، نباید فضای زیادی در اختیار مهاجمان حریف قرار بدهیم. مخصوصاً وقتی حاج صفی درون زمین قرار می‌گیرد، سمت چپ دفاع ایران فضای بیشتری در اختیار رقبا قرار می‌دهد.

ابراهیمی درباره مشکل اصلی تیم عنوان کرد: بزرگترین مشکل تیم، نداشتن بازیکن بازیساز یا طراح است. هر چند امید ابراهیمی در ترکیب قرار گرفت اما نباید فراموش کنیم که آخرین پاس بهترین پاس باید باشد. مانند پاس گلی که به سردار آزمون در بازی سنگال داده شد. بازیکن بازیساز در این زمینه متخصص است و می‌داند چگونه عمل کند. یا اینکه بازی با تک مهاجم را در صورتی می‌پذیرم که مهدی طارمی پشت سر سردار آزمون باشد. چرا که حضور همزمان این دو در زمین مسابقه به ما کمک می‌کند.

وی در خصوص دروازه‌بان تیم ملی ایران گفت: به نظرم رقابت خوبی بین دروازه‌بان‌های تیم در جریان است. بنابراین هر کسی سعی می‌کند بهترین عملکردش را به نمایش بگذارد. در نهایت تشخیص به عهده کادرفنی است که کدام بازیکن را انتخاب کند.

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به نتایج تیم ملی در جام ملت‌های آسیا گفت: تیم ملی ایران 44 سال نتوانسته قهرمان جام ملت‌ها شود. 8 سال از این زمان مربوط به خود آقای کی‌روش است. امیدوارم تمهیداتی اندیشیده شود که در جام ملت‌ها به دنبال

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان