چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
Wednesday, 24 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۲ ]

 

 

 گیلان امروز-  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: ۱۴ واحد صنفی استان در سه روز گذشته به دلیل نقض دستورالعمل‌هایی کرونایی پلمب و پروانه کسب و کار ۲ واحد صنفی هم به دلیل تکرار تخلفات بهداشتی تا اطلاع بعدی باطل است.

مجید فانی روزفزود: در دوره جدید بازرسی‌های کرونایی هیچ‌گونه تذکر کتبی و جریمه نقدی وجود ندارد و واحدهای صنفی متخلف و نقض کننده دستورالعمل‌های بهداشتی بدون هیچ قید و شرطی پلمب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۵۲۵ نفر در مازندران در قالب کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت وظیفه نظارت بر واحدهای صنفی مازندران باهدف رصد رعایت دستورالعمل‌های کرونایی و بهداشتی را برعهده دارند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اضافه کرد: استفاده نکردن کارکنان واحدهای صنفی از ماسک، رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در فروشگاه‌ها، پذیرش مشتری در برخی از فروشگاه‌های مواد غذایی و رستوران فراتر از سقف در نظر گرفته شده از جمله تخلفات کرونایی اصناف مازندران است.

فانی با بیان این‌که ۱۶۵ واحد صنفی در مازندران به دلیل نقض دستورالعمل‌های کرونایی در ۲ ماه گذشته پلمب شد، ادامه داد: دوره مُهر و موم واحدهای صنفی متخلف ۱۵ تا ۲۰ روز است و در این مدت صاحبان فروشگاه باید نسبت به رفع ایرادات بهداشتی اقدام کنند در غیراین صورت مدت زمان تعطیل بودن واحد صنفی آنان تمدید خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش تماس‌های مردمی با تلفن گویای ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در ارتباط با نقض دستورالعمل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی گفت: در یک ماه گذشته یکهزار و ۲۶ پیام مردمی در این ارتباط در بخش بازرسی سازمان صمت ثبت شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطر نشان کرد: در گام جدید طرح مدیریت شیوع کرونا در واحدهای صنفی که از شنبه هفته گذشته مطابق با ماده ۲ قانون مدیریت بحران در استان مازندران آغاز شده است، تمامی کارکنان واحد صنفی در زمان بازدید بازرسان اصناف از محل کسب و کارشان موظف هستند که کارت هوشمند تزریق دستکم سه دُز واکسن کرونا خود را ارایه دهند و در فعالیت روزانه خود از ماسک استفاده کنند در غیر این صورت واحد صنفی متخلف شناخته شده و طبق ضوابط با آن برخورد می‌شود.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان