چهارشنبه, 29 فروردین 1403
چهارشنبه, 29 فروردین 1403
Wednesday, 17 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

 

 

گیلان امروز- مدیرکل کمیته امداد گیلان، با بیان اینکه سال گذشته در جریان پویش شور عاطفه ها بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در گیلان جمع آوری شد، اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون نیز پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در این بخش جمع آوری کردیم که در اسرع وقت در بین مددجویان توزیع می شود.

عباس اهرابی، با بیان اینکه پویش «شور عاطفه ها» هر ساله در آستانه ماه مهر برگزار می شود تا خانواده های تحت پوشش کمیته امداد هم بتوانند فرزندان خود را مانند دیگران به مدرسه بفرستند، اظهار کرد: این شور عاطفه ها طی سه روز برگزار می شود که شامل ۷، ۸ و ۱۰ مهر است.

وی روز اول را مربوط به جمع آوری کمک های مردمی در سطح شهر و روستا، روز دوم را مربوط به جمع آوری کمک های مردمی در مصلی های نماز جمعه و روز سوم را مربوط به جمع آوری کمک های مردمی در مدارس دانست و افزود: بالغ بر ۲۳۵ مرکز نیکوکاری استان را مامور جمع آوری کمک های مردمی شور عاطفه ها کردیم.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه مردم نیکوکار می توانند با کد دستوری #۰۱۳*۸۸۷۷* نیز کمک کنند، گفت: استان گیلان ۱۸ هزار دانش آموز و بیش از ۱۶۰۰ دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد دارد و خوشبختامه امسال چندین پذیرفته شده در رشته های پزشکی و دندان پزشکی داشتیم.

اهرابی، با اشاره به تهیه تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان و دانشجویان نیازمند در ایان کرونا، بیان کرد: شناسایی نیازهای روز، شناسایی افراد نیازمند و عدالت در توزیع کمک ها در دستور کار کمیته امداد قرار دارد و در این راستا برای کمک به دانش آموزان از مدیران و معلمان مدارس کمک می گیریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته در جریان پویش شور عاطفه ها بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در گیلان جمع آوری شد، اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون نیز پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در این بخش جمع آوری کردیم که در اسرع وقت در بین مددجویان توزیع می شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به توزیع بسته های کمک آموزشی و بسته های معیشتی در بین خانواده های تحت پوشش، تاکید کرد: سازمان کمیته امداد به دنبال سپردن کار به دست خود مردم است و لذا اقدام به تاسیس مراکز نیکوکاری و انتخاب هیئت امنا کردیم که تاکنون ۲۴۹ مرکز در استان راه اندازی شده و به صورت محله محور و مسجد محور خانواده های نیازمند را تحت پوشش قرار می دهند.

وی هدف از اعطای تسهیلات خوداشتغالی را توانمندی و خوکفایی خانواده های تحت پوشش دانست و متذکر شد: سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت و توزیع کردیم که این اعتبار امسال به ۱۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است. علیرغم کمک به خانواده های تحت پوشش، خانواده های جزو پنج دهک پایین نیز می توانند از تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد استفاده کنند.

اهرابی، با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۳۵۰۰ خانواده خودکفا و از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شدند، گفت: همچنین سال گذشته ساخت ۱۰۳۰ واحد مسکن مددجویی را آغاز کردیم و در هفته دولت امسال ۲۶۰ واحد را تحویل دادیم؛ با همکاری سپاه قدس گیلان نیز ۷۵۰ واحد دیگر را در دست ساخت داریم.

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان