سه شنبه, 28 فروردین 1403
سه شنبه, 28 فروردین 1403
Tuesday, 16 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۶ ]

 

گیلان امروز- حدود ۶ ماه پس از هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور به مازندران و با ارجاع حدود ۱۵ هزار نامه مرتبط با دریافت تسهیلات، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از پرداخت ۸۰۵ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به صاحبان بنگاه‌های اقتصادی درخواست‌کننده از آیت‌الله رئیسی خبر داد.

به گزارش  ایرنا، براساس آمار مسوولان پاسخگویی مطالبات مردمی در استانداری مازندران در سفر آیت الله سیدابراهیم رئیسی به مازندران ۵۷ هزار و ۳۳۷ مورد درخواست مردمی ثبت شد که از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۹۵ مورد مربوط به دریافت تسهیلات بوده که از این بین دریافت تسهیلات قرض الحسنه، رونق تولید، کمک‌های مالی، وام خود اشتغالی و وام اشتغال پنج درخواست اول مردم استان از رئیس‌جمهور بود.

اکنون براساس آمار معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران تمامی درخواست‌های مردمی در ارتباط با دریافت تسهیلات در قالب‌های مختلف به بانک‌های عامل استان ارجاع و حدود پنج هزار میلیارد تومان اعتبار هم برای تحقق این مطالبات مردمی از رئیس جمهور در نظر گرفته شده است.

حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع حدود ۱۵ هزار نفر از درخواست کنندگان دریافت تسهیلات از رئیس جمهور در استان، ۹۵۶ نفر خواستار دریافت تسهیلات رونق تولید بودند که تاکنون به ۴۲۰ تولیدکننده با همراهی بانک‌های صنعت و معدن و ملی مبلغ ۸۰۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان این که ارقام تسهیلات پرداختی رونق تولید براساس نوع طرح متفاوت است، گفت: در مجموع تا پایان سال جاری حدود یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید از محل درخواست‌های مردمی از رئیس جمهور در استان پرداخت می‌شود.

این مقام مسوول با بیان این که با پرداخت تمامی تسهیلات رونق تولید مصوبه سفر رئیس جمهوری به مازندران برای حدود ۶ هزار و ۲۳ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد، افزود : تنها در کمتر از ۶ ماه گذشته با همراهی بانک‌های استان و با پرداخت ۸۰۵ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای ۲‌هزار و سه نفر اشتغالزایی و بیمه کارگری آنان در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ثبت شده است.

خیریانپور گفت : درخواست تسهیلات رونق تولید بنگاه های اقتصادی مازندران از رئیس جمهور با توجه به بافت اقتصادی استان به طور عمده در زمینه واحدهای فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی لبنیات و ساخت و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در شاخه‌های مختلف صنعتی است.

رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، روز جمعه ۲۰ اسفند وارد استان مازندران شد. بازدید از تعدادی طرح‌ اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس جمهور به مازندران برنامه‌ریزی شده بود.

نتیجه نخستین سفر هیات دولت سیزدهم به مازندران تصویب حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه‌های مختلف بود که از این مبلغ حدود ۶۲۴ میلیارد تومان به صورت نقدی در مرحله اول اختصاص یافت.

استاندار مازندران در روز ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ با اعلام تشکیل ستاد ویژه پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به این استان، در حکمی حسین شاه‌پری را به عنوان مسوول ستاد و بازرس ویژه پیگیری منصوب کرده است.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان