چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
Wednesday, 24 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۲ ]

 

گیلان امروز- استاندار گیلان گفت: تاکنون یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان اختصاص یافته و حدود ۱۲۰ میلیارد تومان نیز به زودی پرداخت می‌شود.

اسداله عباسی در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دولت با تاکید بر ضرورت بازگوکردن دستاوردهای نظام و انقلاب با خدمت صادقانه برای مردم و بهره‌گیری مدیران از ظرفیت رسانه‌های محلی برای معرفی پروژه‌ها، افزود:دشمنان و معاندین در تلاش هستند که نظام را ناکارآمد جلوه دهند.

عباسی با تاکید بر اینکه شورای اطلاع رسانی استان باید گزارشی از عملکرد دولت در استان تهیه و اطلاع‌رسانی کند، افزود: باید از اقدامات و بازدیدهای میدانی و دستاوردهای نظام و دولت در استان گزارش مستند تهیه و به اطلاع مردم برسد.

وی با تاکید بر اینکه همه مدیران باید پاسخگو باشند و با قدرت کار کنند، ادامه داد: مدیران باید فعالانه و طبق برنامه کار کنند چراکه برخی از بدخواهان صرفا به دلیل منافع شخصی نمی‌خواهند فعالیت و عملکرد دولت در استان را ببینند و براین مبنا توقف جایز نیست و باید هدفمند برنامه‌های دولت در استان پیگیری و اجرا شود.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت راه آهن رشت به آستارا، اضافه کرد: این موضوع محدود به گیلان نیست بلکه راهی برای ارتباط بین قفقاز، آسیای میانه و اوراسیاست.

عباسی با اشاره به اینکه اقتصاد دریامحور ما هنوز شکوفا نشده و بندر کاسپین هنوز به نقطه قوت نرسیده و در ابتدای راه است، ادامه داد: بلافاصله پس از فرمایش مقام معظم رهبری، در جلسه‌ای با معاون اول، راه آهن رشت به آستارا را در قالب تهاتر نفت الحاق کردیم و از مصوبات قرار دادیم و بودجه‌ای بین ۸۰۰ تا یکهزار میلیون یورو هم پیش بینی شده که شخصا در پروژه ورود کرده‌ام و امیدوارم روزهای آینده بخشی از کارها عملیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: در بخش راه آهن رشت به کاسپین نیز پیش از این یکهزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود که ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و حدود ۱۲۰ میلیارد آن در حال تخصیص است و در تلاش هستیم تا بر اساس تعهدی که دادیم این راه آهن را به نقطه مطلوبی از پیشرفت در سال‌جاری برسانیم.

استاندار گیلان ساماندهی گوهررود و زرجوب را از دیگر دستورات رئیس جمهور عنوان و تصریح کرد: زندان لاکان یکی از منبع‌های آلودگی بود که بلافاصله با تخصیص اعتبار ساخت تصفیه خانه آن آغاز شد؛ همچنین چهار بیمارستان مشکل دفع فاضلاب داشتند که مشکل سه مورد آن برطرف شده و تصفیه خانه یک بیمارستان هم طی روزهای آینده آماده می‌شود.

وی افزود: در خصوص سراوان هم تاسیسات راه اندازی شده و به صورت آزمایشی در حال فعالیت است و فعلا شیرآبه‌ها در حال جمع آوری است که تصفیه شده و با قابلیت استفاده برای مصارف کشاورزی به طبیعت باز می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه همه موظف هستیم طبق برنامه راهبردی، امور دولت سیزدهم را پیگیری کنیم، گفت: از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان، تاکنون یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و حدود ۱۲۰ میلیارد تومان هم بزودی پرداخت می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این، حدود یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مربوط به رفع تنش آبی روستاهای استان بوده که اختصاص یافته و قرارگاه سازندگی در حال انجام کارهای آن است؛ موارد مذکور علاوه بر بودجه سالجاری است که همه از دستاوردهای استان محسوب می‌شود. 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان