پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403
Thursday, 02 May 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۷ ]

 

 

گیلان امروز- مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان با اشاره به ثبت ملی بناهای مجموعه تاریخی شیلات بندر کیاشهر گفت: در این مجموعه ۲۴ بنا وجود دارد که ۱۴ بنای آن در فهرست آثار ملی ثبت شده و مابقی هم در مرحله ثبت ملی قرار دارند .

به گزارش فارس ، ولی جهانی با بیان اینکه بندر کیاشهر به لحاظ تاریخی یکی از نقاط مهم در استان گیلان است، اظهار کرد: شیلات در بندر کیاشهر دارای ظرفیت تاریخی  بسیار خوبی است که اگر به آن توجه شود می‌توان از آن در راستای توسعه این منطقه استفاده کرد.

وی با اشاره به جایگاه مهم و بسیار خوب شیلات بندرکیاشهر به لحاظ جذب توریست گفت: مجموعه تاریخی شیلات بندر کیاشهر در زمینی به وسعت تقریبی هشت هکتار در مرکز شهر ساحلی کیاشهر واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان با اشاره به ثبت ملی بناهای مجموعه تاریخی شیلات بندر کیاشهر افزود: در این مجموعه ۲۴ بنا وجود دارد که ۱۴ بنای آن در فهرست آثار ملی ثبت شده و مابقی هم در مرحله ثبت ملی قرار دارند.

جهانی قدمت بناهای موزه تاریخی شیلات  بندر کیاشهر را بیش از ۱۰۰ سال دانست و بیان کرد: قدمت بناها مر بوس به دوره قاجار یه ( ۱۵۰ سال) توسط خانواده لیازانف روس ساخته شده است بناها دارای معماری روسی هستند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان