شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
Saturday, 20 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۸ ]

 

گیلان امروز- با دستور رییس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانسی ۱۲ طرح زیرساختی و تولیدی در منطقه آزاد انزلی با سرمایه گذاری سه هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۵۵ نفر افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

همزمان با ۸۲ طرحی که در پنج منطقه آزاد و هفت منطقه ویژه اقتصادی در  بخش های صنعتی ، عمرانی و کشاورزی با سرمایه گذاری بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی هشت هزار نفر به بهره برداری رسید، ۱۲ پروژه به منطقه آزاد انزلی تعلق دارد.

عضو هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این آیین که صبح پنجشنبه برگزار شد، گفت: این ۱۲ پروژه در حوزه های زیرساختی و طرح های تولیدی بخش خصوصی است که با سرمایه گذاری سه هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال زمینه را برای اشتغال ۳۵۵ نفر فراهم می کند.

علی اوسط اکبری مقدم اظهار داشت: علاوه بر این در سال جاری ۳۰ پروژه عمده سرمایه گذاری و زیربنایی دیگر با اعتبار حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال آفرینی بالغ بر ۲ هزار نفر در این منطقه در دست اجرا بوده که امید است با استمرار فعالیت ها در برنامه های آتی سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد .

وی اضافه کرد: واحد تولیدی تجهیزات پزشکی   با سرمایه گذاری مشترک خارجی ، ۲واحد تولید پوشاک ، ۲واحد تولید لوازم رایانه و لوازم جانبی تلفن همراه ، یک واحد تولیدی چراغ روشنایی و توسعه یک واحد تولید لوازم آشپزخانه و پنج پروژه بندری و لجستیکی شامل  ۷.۵ کیلومتر خط لوله انتقال فراورده های فله مایع   همراه با ۲ پست اسکله دلفین در محدوده بندر انزلی با مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان توسعه و تکمیل تجهیزات تخلیه و بارگیری در مجتمع بندری کاسپین، ساختمان خدمات حمل و نقل کریدورهای بین المللی، ۲باب انبار سرپوشیده و تجهیزات مربوطه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد: ۲ پست اسکله دلفین فله و خط لوله ۷.۵ کیلومتری انتقال فرآورده های فله مایع در بندرانزلی با مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی با مجموع سرمایه گذاری ۱۰۵۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای ۹۰ نفر به صورت مستقیم وغیر مستقیم به بهره برداری رسید.

اکبری مقدم از بهره برداری انبار سرپوشیده، باسکول و تجهیزات مربوط به آن با مشارکت سازمان منطقه آزاد و بخش خصوصی با صرف هزینه ۲۵۰ میلیارد ریال در مجتمع بندری کاسپین خبر داد و افزود: این پروژه ها برای ۲۵ نفر شغل ایجاد می کنند. همچنین طرح تأمین و توسعه تجهیزات تخلیه و بارگیری در این مجتمع بندری شامل جرثقیل ۱۴۰ و ۸۰ تن ، مکنده غلات ۲۰۰ تن (در ساعت) و دستگاه مینی لودر با سرمایه گذاری مشترک ۳۰۰ میلیارد ریالی منطقه آزاد و بخش خصوصی زمینه اشتغال برای ۲۵ نفر را فرآهم کرده است.

وی اظهار داشت: احداث ساختمان حمل و نقل و خدمات کریدورهای بین المللی توسط بخش خصوصی برای توسعه فعالیت های این حوزه نیز با صرف اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۶۰ نفر به بهره‌براری می رسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص طرح های سرمایه گذاری تولیدی بخش خصوصی که در این مراسم افتتاح و به بهره برداری می رسند نیز گفت: واحد تولید تجهیزات پزشکی با صرف هزینه ۸۰۰ میلیارد ریال بخش خصوصی و اشتغالزایی برای ۱۰۰ نفر ، سه واحد تولیدی چراغ های روشنایی ، تولید پوشاک و لوازم جانبی موبایل نیز با مجموع سرمایه گذاری ۲۳۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر را فراهم می کند .

اکبری مقدم خاطر نشان کرد: طرح توسعه واحد تولیدی پوشاک با سرمایه گذاری۳۵۰ میلیارد ریالی و بهره برداری از واحد تولیدی لوازم رایانه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال برای ۱۴۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

این ۸۲ پروژه در پنج منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی ، قشم ، کیش ، ارس و ماکو و در هفت منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ، نمین ، سهلان، بوشهر ، لرستان ، لامرد و بجنورد به بهره براری رسید .

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان