جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- مشکلات برنجکاران و باغداران مازندرانی در زمینه فروش محصولات تولیدی در جلسه مشترک مجمع نمایندگان و استاندار مازندران مورد بررسی قرار گرفت و در این نشست ضمن اشاره به دپوی ۶۰۰ هزار تن برنج در شالیکوبی ها، بر لزوم حمایت فوری دولت از شالیکاران مازندرانی تاکید شد.

در این جلسه که مدیران کل جهاد کشاورزی، صمت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز حضور داشتند، استاندار مازندران با اشاره به نارضایتی باغداران و برنجکاران از وضعیت نامطلوب بازار این تولیدات بر عزم قاطع مدیریت اجرایی استان برای حمایت از کشاورزان و باغداران تاکید کرد.

سیدمحمود حسینی پور نوری، با اشاره به دپوی ۶۰۰ هزار تن برنج تولیدی امسال در کارخانه های شالیکوبی گفت: با پیگیری مشترک مجمع نمایندگان و استانداری مازندران از وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد دولت در اقدامی حمایتی سازمان ها و دستگاه های دولتی را مکلف به خرید برنج داخلی کند که این اقدام کمک شایانی به اقتصاد برنج کاران خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی ناوگان حمل و نقل هوایی کارگو برای صادرات محصولات مازندران به خارج از کشور افزود: با تشکیل کارگروه‌ ویژه با حضور نمایندگان مجلس، استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان پیگیری در مورد حمایت عملی از تولیدکنندگان برنج و مرکبات شتاب خواهد گرفت.

کمال علیپور خنکداری، رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز با اشاره به جلسه مشترک مجمع با معاون اول رئیس‌جمهور گفت: مجمع نمایندگان استان با جدیت روند حمایت از تولیدکنندگان محصولات استراتژیک مانند برنج و دیگر تولیدات زراعی و باغی را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به توانایی مازندران در تولید ۴۴ درصد برنج مورد نیاز کشور، خواستار افزایش سیاست‌های حمایتی دولت در قبال برنجکاران شد.

گفتنی است در این جلسه اعضای مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به بحرانی بودن وضعیت برنجکاران و باغداران مرکبات بر لزوم تشکیل کارگروه پایش، بررسی و پیگیری روند حمایت از تولید کنندگان این محصولات در سطح ملی واستانی تاکید کردند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان