جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

 

بخش اجتماعی- به گفته کلینیک مایو ایالات‌ متحده آلرژی پاسخ ایمنی است و زمانی رخ می‌دهد که بدن به یک ماده خارجی واکنش نشان دهد و آن را مضر بداند. پس از این پاسخ اولیه، بدن آنتی‌بادی‌هایی می‌سازد تا بتواند برای رویارویی آینده با این ماده یا آلرژن آماده شود. اگر در آینده با آلرژن تماس پیدا کنید، سیستم ایمنی بدن شما ممکن است با ترشح ماده شیمیایی به نام هیستامین به آن پاسخ دهد.

به نقل از هلث، علائم واکنش آلرژیک جالب نیست و ممکن است آبریزش بینی یا سرفه‌های مداوم داشته باشید یا پوست شما آسیب ببیند. همچنین احتمال دارد متوجه لکه‌هایی در پوست خود شوید که این موضوع به دلیل ماده حساسیت‌زا پوست شما را دچار تحریک کرده است؛ بنابراین پوست قرمز می‌شود و یا خارش خواهید داشت. همچنین واکنش‌های آلرژیک بالقوه کشنده‌ای به نام آنافیلاکسی وجود دارد.

به گفته سرویس بهداشت ملی علل بالقوه بسیاری برای آلرژی وجود دارد؛ فهرست عوامل بالقوه شامل حساسیت به حیوانات خانگی و گرده‌های گیاهی تا غذاها و داروهای متفاوت است اما نتایج تحقیقات اخیر یک شی روزمره نسبتا جدید را شناسایی کرده است؛ چیزی که معمولا دست‌ها، صورت و دهان شما را لمس می‌کند و می‌تواند منبع آلرژی شما باشد. پاسخ ممکن است شما را شگفت‌زده کند.

نتایج تحقیقی احتمال قرار گرفتن افراد در معرض آلرژن‌هایی مانند نیکل را در گوشی‌های هوشمند شناسایی کرد. این مطالعه به این نتیجه رسید که گوشی‌های همراه حاوی نیکل می‌تواند منبع بالقوه آلرژن برای افراد مبتلا به آلرژی به نیکل در نظر گرفته شود.

این آزمایش روی گوشی بلک‌بری انجام شد و آزمایش نیکل تلفن‌های هوشمند مانند آیفون یا اندروید مثبت نبود اما همچنان ممکن است این گوشی‌ها منبع آلرژن باشد.

نتیجه تحقیق دیگری نشان داد که گوشی‌های هوشمند ممکن است علاوه بر باکتری، دارای شوره حیوانات خانگی و قارچ‌ها نیز باشد. متاسفانه این مورد منبع آلرژی برای برخی افراد است.

برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آلرژن‌ها، گوشی هوشمند خود را تمیز کنید. برای مثال می‌توانید گوشی هوشمند خود را با برداشتن قاب و شستشوی کامل آن با آب و صابون به‌ طور موثر تمیز کنید و مطمئن شوید که از توصیه‌های سازنده آن پیروی می‌کنید تا گوشی آسیب نبیند. از نظر فراوانی کسانی که آلرژی فصلی دارند، باید تلفن‌های هوشمند خود را بیشتر تمیز کنند.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان