جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
Friday, 19 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

 

 

 

 

 

گیلان امروز- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان گفت: به علت وزش باد گرم در ۴۵ هکتار از جنگل‌های پنج شهرستان استان گیلان آتش‌سوزی به وقوع پیوست که با تلاش یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی اطفا شد.

میرحامد اختری آخرین وضعیت آتش‌سوزی در ۴۵ هکتار از جنگل‌های گیلان را تشریح کرد و اظهار داشت: بر اثر وزش باد گرم بخشهایی از جنگل‌های پنج شهرستان رودبار، تالش، فومن، ماسال و رضوانشهر دچار آتش‌سوزی سطحی شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان وضعیت مهار این آتش‌سوزی ها را برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر تقریبا تمام آتش سوزی ها یا به طور کامل اطفاء شده و یا اینکه در کنترل یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان قرار دارد. 

اختری با بیان اینکه آخرین نقطه دچار آتش‌سوزی شهرستان فومن مرز با زنجان بوده است ابراز داشت: طبق آخرین خبری که داشتیم آتش در این محدوده که به مساحت یک هکتار بود هم اطفا شده است.

وی با تاکید بر اینکه آتش‌سوزی در جنگل‌های رودبار و رضوانشهر زودتر از سایر نقاط شروع شده بود اذعان کرد: این آتش سوزی ها هم مهار شده همچنین در منطقه تالش در اسالم و جوکندان هم آتش‌سوزی سطحی اتفاق افتاد که مساحت آن جمعا چیزی حدود ۳۰ هکتار را شامل می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان مساحت آتش‌سوزی در رضوانشهر را هم حدود پنج هکتار ذکر و خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچگونه آتش‌سوزی در سطح جنگلها و مراتع استان گیلان نداریم و نیروهای منابع طبیعی در منطقه حضور دارند. 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان