پنجشنبه, 30 فروردین 1403
پنجشنبه, 30 فروردین 1403
Thursday, 18 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

 

 

گیلان امروز- مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از انجام ۲۸۲ وقف بزرگ و جدید در این استان طی سه سال اخیر خبرداد و گفت : این استان از نظر دارا بودن اماکن مذهبی از قبیل موقوفات ، رقبه و بقاع متبرکه امامزادگان از استان های برتر کشور است .

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در جلسه شورای اداری اوقاف و امور خیریه مازندران که با حضور استاندار برگزار شد ، افزود : مازندران دارای یک هزار و ۳۶۱ امامزاده ، ۱۵هزار موقوفه است که نیت ۷۰ درصد موقوفات استان برپایی عزاداری امام حسین(ع) و تعزیه است .

وی با اشاره به اینکه مازندران ۲۱۵ هزار رقبه دارد ، ادامه داد : از این تعداد ۱۶۷ رقبه درمانی ، ۲۸ هزار رقبه کشاروزی ، ۱۴ هزار رقبه تجاری ، ۴۱۸ رقبه آموزشی ، بیش از یک هزار رقبه خدماتی  ، ۲۲۸ رقبه تاسیسات و زیربنایی است.

مدیر کل اوقاف مازندران توضیح داد : عمل به نیات واقفات نقش مهمی را در جلب وقف جدید و رغبت بیشتر مردم به وقف است که در این راستا اوقاف مازندران تلاش کرده است تا اعمال نیات واقفان را همواره در دستور کارهای خود قرار بدهد .

وی در تشریح فعالیت های انجام شده در سالهای اخیر برای حفظ مالکیت موقوفات استان مازندران گفت : در سه سال اخیر ۵۰ هزار سند اجاره موقوفات استان تهیه و صادر شده است .

به گفته حجت الاسلام حیدری جناسمی اداره اوقاف و امور خیریه مازندران در سه سال اخیر اقدامات عمرانی خوبی را در بقاع متبرکه امامزادگان انجام داده است که تعداد آنها ۳۰۰ طرح است .

وی گفت : همچنین در زمینه اجرای پروژه های عمرانی در موقوفات مازندران ۳۰ طرح با صرف هزینه چهار هزار میلیارد ریال در شهرستان های آمل ، بابل ، ساری ، نور و دیگر شهرستان های استان افتتاح یا کلنگ زنی شده است .

مدیر کل اوقاف مازندران ازپیگیری سرمایه گذاری ۱۰ طرح تجاری و زیارتی به ارزش پنج هزار میلیارد ریال در بقاع امامزادگان استان به عنوان بخش دیگری از اقدامات این نهاد در سالهای اخیر نام برد و گفت : علاوه بر این کمک به ۵۰۰ بیمار نیازمند و پرداخت هزینه ترخیص آنها از محل درآمدموقوفات در این مدت انجام شد .

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان