جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

 

گیلان امروز- افزون بر ۳۳ هزار کلاس اولی با به صدا درآمدن زنگ شکوفه ها صبح پنجشنبه برای کسب علم و دانش راهی مدرسه شدند.

به گزارش ایرنا، زنگ شکوفه‌ها هر ساله همزمان با سراسر کشور زودتر از آغاز سال تحصیلی در واحدهای آموزشی استان گیلان با هدف آشنایی کلاس اولی‌ها با فضای کسب علم و دانش و مربیانشان به صدا درمی آید.

جشن شکوفه‌ها نیز در آستانه سال تحصیلی جدید به منظور حضور نوآموزان بدو ورود به دبستان با شرکت مسئولان آموزش و پرورش، فرهنگیان، معلمان، اولیاء و کلاس اولی‌ها در واحدهای آموزشی شهرستان های مختلف استان گیلان برگزار شد.

با نواخته شدن زنگ شکوفه ها در مدارس استان گیلان برنامه های شاد فرهنگی برای کلاس اولی ها برگزار شد و مسئولان آموزش و پرورش و مربیان مدارس با خوشرویی و مهربانی با شاخه های گل به پیشواز کلاس اولی ها رفتند.

دانش آموزان کلاس اولی نیز پس از عبور از دروازه قرآن همراه معلمان وارد کلاس ها شدند به این ترتیب اولین روز علم آموزی را در کنار آموزگاران خود آغاز کردند.

آیین استقبال "غنچه‌ها "ویژه نوآموزان دوره پیش‌دبستانی نیز صبح دیروز در شهرستان های گیلان برگزار شد و با نواختن زنگ غنچه ها هفت هزار نوآموز پیش دبستانی راهی مدرسه شدند.

زنگ آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس استان نیز شنبه دوم شهریور همزمان با سراسر کشور به صدا درمی آیند و همراه با زنگ بازگشایی واحدهای آموزشی، زنگ ایثار و مقاومت هم به‌ مناسبت هفته دفاع مقدس نواخته خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تبریک به کلاس اولی ها برای حضور در مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ گفت: تمام مدارس استان آماده حضور دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید است ضمن اینکه آموزش ها به صورت حضوری و تمام وقت خواهد بود.

محمد فائزی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید اتخاذ شده و همه مدیران برای حضور دانش آموزان در واحدهای آموزشی آمادگی دارند، افزود: معلمان تمام مدارس تعیین شده و هیج کلاسی بدون معلم نخواهد بود.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان