شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
Saturday, 20 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۸ ]

 

گیلان امروز- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از آغاز ساخت انبار ۲۵ هزار تنی نگهداری روغن خام در ۱۵ کیلومتری بندرامیرآباد واقع در شهرستان نکا در شرق این استان خبر داد.

عباسعلی وفایی‌نژاد با اظهار این که عملیات ساخت این انبار مهم نگهداری کالای راهبردی در زمین ۲ هکتاری متعلق به این شرکت با نهایی شدن آزمایش خاک شروع شده است ، افزود : برای ساخت مخازن روغن خوراکی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که پیگیر تخصیص آن هستیم. 

وی ادامه داد : مازندران به واسطه وجود بندر امیرآباد به عنوان مهم ترین و بزرگ ترین بند شمال کشور نقش محوری را در واردات انواع کالاهای اساسی بخصوص روغن خام  مورد نیاز کشور دارد و به طوریقین ساخت انبارهای نگهداری کالاهای اساسی سبب روق اقتصادی منطقه نیز می شود.

وفایی نژاد با اشاره به واردات ۶۳۰ هزار تن روغن و گندم طی سال گذشته تا کنون از طریق بندر امیرآباد، بیان داشت : ۲۳۰ هزار تن از این میزان روغن خام بود که نگهداری استاندارد و بهداشتی آن از دغدغه های جدی استان است.

وی یکی از مزیت های ساخت انبار و مخازن نگهداری کالاهای اساسی را کاهش رسوب کالا در بندر و گمرگ دانست و افزود : طی سال گذشته با اهتمام دولت حدود ۱۰ میلیارد تومان از طریق نگهداری کالاهای اساسی به خصوص گندم و روغن در بندر امیرآباد صرفه جویی شده است.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان